Tuesday, November 17, 2009

saya mohon kemaafan terhadap isu ini...

ini antara salah satu kelemahan terbesar saya.terbesar dalam hidup dan memang kelemahan saya.....tiada pendirian..mudah goyah dengan sekeliling..dan terlalu fikir apa yang orang lain cakap...tanpa menetapkan pendirian sendiri,lalu saya hilang banyak perkara dalam hidup saya sendiri.terlalu banyak....dan kerana kelemahan ini,saya sudah jauh dari diri saya yang sebenar..

buat bro hisyam,terima kasih kerana menegur kelemahan saya yang terbesar ini.saya perasan ini akan membuatkan orang pandang serong kepada saya.tapi apakan daya..ini kelemahan saya.dan saya mesti cuba betulkan hari demi hari.teguran bro hisyam tentang terlalu banyak perubahan mengenai contest telah menyebabkan beberapa orang mahupun ramai peserta ataupun blogger yang merasakan kurang selesa atas tindakan saya itu.sudah saya sedar pada awalnya,perubahan ini akan menyebabkan ramai pihak rasa kurang selesa.

dan akhirnya bro hisyam tampil dengan segala bukti yang benar-benar belaka..terima kasih bro.berikut adalah bukti kelemahan terbesar saya:

cik lumut oooii...nk jd organizer kna telus n konsisten,peraturan jgn diubah kerap sgt.antara prubahan yg kerap aku nmpak dlm contest ni adelah
1-perubahan tarikh tutup diubah.
2-kata en3 leh anta ikut suke..tp pakhirnye satu saje dipilih
3-mula2 permilihan dipilih juri.tup2 ikut undian plak cmpur juri
4-kata nk bg 3 hadiah skang dh jd 4
5-kata xnk publish komen utk undi,skang dh publish plak..
6-aritu kata 8 shortlisted skang ni 9 plak..


benar,kerana desakan beberapa pihak.peraturan diubah semata-mata ingin memuaskan hati semua orang.ini adalah kerana,contest dibuat sekadar suka-suka dan ingin memastikan semua pihak berpuas hati.namun tidak mengapak,salah saya sendiri dan saya amat mengakuinya kerana tidak mengkaji terlebih dahulu.maafkan saya.izinkan saya teruskan kata tapi bukan untuk membela diri,hanya sekadar ingin menengahkan alasan bodoh saya kenapa mengubah peraturan.

6-9 shortlist dipilih kerana saya bodoh.bodoh kerana tiada pendirian.saya telah punya 9 cerita dan saya bodoh kerana tidak berlaku kejam terhadap 1 cerita untuk dibuang dan meninggalkan hanya 8 untuk diundi.ini kelemahan.tiada alasan.saya tak suka beri kekalahan.jadi saya tak layak buat contest lagi.maafkan saya semua.

5-komen dipublish kerana email yang diterima bahawasanya takut tidak semua komen yang dipublish.dan dinasihatkan agar buat auto publish.bagi memuaskan hati ramai pihak,saya tergesa mengubah peraturan.dan ini juga kelemahan saya.tidak mengkaji terlebih dahulu.

4-alasan nya serupa.kerana saya rasakan terlalu ramai yang layak menang sehingga saya tambah bilangan pemenang.dan ini juga salah saya.kerana tidak wujudkan sedikit kekejaman dalam memilih pemenang.bodoh tol saya ni.

3-ini diubah kerana kamu-kamu bersuara takut cerita yang dipilih juri hanya kena dengan hati juri.padahal ada cerita yang lagu menarik.lalu saya turutkan.lihat,betapa saya mudah ikut kata orang?bodoh lagi buat saya..

2-ini juga ditegur oleh peserta lain kerana ada yang hantar sehingga 2 entry.lalu untuk mengelakkan ketidak puas atian,saya telah mengubah untuk sorang hanya dibenarkan hantar 1 entry sahaja.sudah jelas kelemahan saya.tiada pendirian.

1-cukup saja alasannya bodoh belaka.saya tiada pendirian.maafkan saya.

akhir kata,saya memang tidak layak untuk wujudkan contest.saya hargai semua sambutan yang anda-anda berikan.tujuan contest dibuat hanya sekadar ingin memberi sedikit souvenir kepada sahabat blogger.namun saya tidaklah berharta untuk diberikan kepada semua.lalu contest unutk menghiburkan para blogger ini saya anjurkan.but then,saya silap.kelemahan saya terserlah.saya patut kaji dulu luar dan dalam sebelum buat ini semua.niat untuk memuaskan hati semua pihak,telah membawa kepada isu yang datangnya sendiri dari kelemahan terbesar diri saya.maafkan saya...saya terima segala teguran...

cuma...

kenapa mesti ingin tarik diri sebelum pemenang diumumkan...saya terasa seperti saya sudah menyakitkan hati para blogger...kerana itu ada yang ingin tarik diri...maafkan saya....ini semua salah saya..kelemahan saya.yang baik itu datang dari Allah..dan yang buruk dari diri daya sendiri.segala cemuhan didalam ruangan komen.sangat saya hargai.

86 comments:

Kapten said...

wahahahahaha

Kapten said...

first!!!

Kapten said...

thanks ler kerana buat contest lumut...

serius...

aku jarang buat blogwalking ni... asyik baca update google reader

sekarang aku baca entri2 contest... dapat ler aku kenal kenalan best2 mcm

avid gunner
boneka
beautiful rose
yob sumo
imsupernotcool (entah aku rasa aku jatuh cinta sama dia ni... muahaha)
hayati
ruffermo (ku sangka dia ni lelaki..cis!)

dan lain2 ler...

Kapten said...

dan ke5...

ok semua jangan jeles

muahahaha

ok untuk hari yang bertuah ini saya ingin membuat satu ucapan...

SELAMAT HARI BAPA

Kapten said...

untuk pertama kali ke4 untuk aku

anonymous said...

cet~ko ni fatt..sebok jee....btw..no need to blame on urself yar...~~!!!

ingat beb,suma pun ada wat silap ok...n mereka suma pun berhak utk membisu dan bersuara...adeyh~ayat sastera ni...paham bebetul skit...wawawa...

kesilapan....mengajar kita erti kehidupan bukan?

jez...salute urself coz leh time suma teguran tu,lu patut bangga apa...but...don't blame on urself lor...u're not idiot ok...weeee~

notso_violet : seindah bunga seri pagi said...

hari bapa ke arini? ko nih betok ke ah fatt?..
lumut maaf diterima walaupun x join contest.hee

Boneka tak sakit said...

aku pown setuju dgn ah fat! aku rasa contest ko dah best pown!
aku tak nafi kan LAH AKU KECEWA!! tak di SHORLIST KAN!!!
hahah

tapi aku rasa.. ko jgn la kecik ati! aku rasa best lah contest ko! mcm ah fat kata kenal mcm2 blogger yg best!

sham memamng lantang meyuarkan pandangan! aku tau dia cakap betol! tapi aku rasa dia lupa yg penting happy!

ekleh.. aku pk ko tak yah kasi hadiah jelah mut! hahaha...

buat sham! apa nie bro! jgn lah marah lumut kesygan aku wei! tak mau lah couple dgn ko!! hahaha


hehe ko memang takde pendirian! sebab ko bnyak sgt pk kan perasaan org! okay apa.. maksud yer ko nie caring!!

tapi yg pelik tu aku nak buat undi masuk ko tak kasi eh!! syial ko hahaha...

pls eh jgn emosi! benci lak aku!
rasa mcm nak group hug lak! meh lah baby!

aku nak dgn perseta perenpuan je hahaha

happy sikit! jgn sodeh senyum je..

hisham said...

cik lumut oooii..dlm mane2 permilihan ..mane ade permilihan scara terbuka,sbbnyer nk mnjamin ketelusan..yg u dpt teguran kate u mgkin tipu tu..tu adelah pandangan yg dangkal..dan u spatutnye yg cerdik lg bijaksana.watper p dengar..its all about hearsay..

Bab juri plak,juri adelah plihan u,criteria dittpkan oleh u so,x timbul bias pd juri coz bloggers lain x knal sape juri..
u as a human being i know u cant escape from mistake,.but..consistency is paramout n to satify others.

maafkan sy krn mnyebabkn keadaan hura-hara..hehe.Kebykn blogger yg msk contest ni bknnyer nk kejar hadiah,tp cume nk suke2 je..nk cari kenalan..yg hadiah tu no dua..tp klu u nk bg i hadiah tu lg cantik..my apologise to u

mier@merr said...

ah fattttttt gila komennnnnn!!!!!

berani kau membuat onar d sini yar ah fatt..

huh...~


~~~mut..

ko x bodo la yang.. ok ape ko wat ksilapan ni skang.. skurang-kurangnye ko leh btulkan len kali... amek iktibar untuk ape yg blaku...

cume dr segi juri tu,... aku rs kita pon selalu dgr..

~kputusan juri adalah muktamad~
so trima je la seadanya... lgpon juri ko bkn sorg kn..?


~aku xksah sgt psl ni..sbb utk suke2 je kn.. tp aku nk gk la adiah dr auckland tu..hehe...


tamo ckp ko bodoh lg ye syg....

Anonymous said...

ewah2 ko ah fatt bukan main gi yer...
jaga lah ko nanti aku sekeh ko tgk arh...cis betol lo...


lumut its ok aku hepy enjoy doh...aku suppot ko weh...


bertenang yer semua...ko ah fatt jga2 lah ngan aku nanti aku g buat onar kat blog ko

sayu=pilu

i'msosupernotcool said...

lor..
it's not a biggie la lumut..
pe yg sham ckp tuh mmg betol..
tp tak perlu la nk trase..

e'bdy made mistake..
n hopefully we learn from it..

aku x kisah pon mng or klh..
aku msok pon ske2 je..
klo xde hadiah pon xpe..

thx kt contest ko ni ak dpt ramai kawan..
klo x aku myb aku tpakse bce entri aku sndiri..
komen entri sndri..
reply komen aku sndiri..
bley jd gile aku cmtu...
haha..

ilek lumut..
lu kn gagah..
so keep up..


btw, t'haru aku bce komen ah fatt..
(T_T)

Razman said...

ada lagi salah ko..ko guna saya..tak macho la beb...

CinTa Lea IxoRa said...

lumut...
jgn la ckp kamu bodoh..
kate2 tu doa..
kamu bijak syg..
cume kamu terlalu baik...

so jgn la pk2 sgt k...
everything will be all right...
i will always support u dear...

miNt said...

hahahaha..;DD

padan muka lumut kena marah!!
yayy!!

ak tadek sebab nak sonok ko kena marah tp btoi kate bro hisyam.

kalau organize sumthing kena tetap pendirian.
walaupun hanya untuk suka2.
ak byk jugak organize small event secara realiti.
dan byk masalah ak tggung bila ak kesian kat orang.serius.

salah satunya cuba kau bayang...
ak organize gath untuk mbr2 time cuti sem, patu ak kesian nak kutip duit,tak ke parah tu.org ln ak mintak rm10,yg ak kesian tu ak mintak rm5.tak ke kesian kt org ln.dah jadi tak adil.padahal ak wat gath untuk sonok2 je. bukan ramai sgt org yg join.12org jepun...bukan 12orang Jepun...12 orang saja pun.
...
tp contest ni kan temanya persahabatan.

kalau bersahabat dengan seseorang, kita kena terimalah baik buruk seseorang itu seadanya.dan teguran tu perlu.walaupun ko bodoh tp ko blaja kt NuZilen.ak sbg kawan tetap terima ja kebodohan ko tu.

Jadi ko tak salah k.
ini pengalaman.
jgn kata diri sendiri "bodoh" banyak kali sgt.
nanti jadi bodoh betul baru padan ngn muka kau!
bodoh kau lumut.
ei..itu pun ak nk kena bgtaw ke..
...
ini pengalaman.
jgn kata bodoh!
pengalaman bukan kebodohan!
belajar dari pengalaman supaya lebih pandai.
bodoh!



hahahaha;DD
leviu my fren~

laila said...

ala semua org buat silap kan
aku pun tatau apa org nak kata dengan kontes aku nanti
atleast kau dah try yg terbaik!

kawie2020 said...

dah!! dah!! jgn dok salahkan diri sendiri.. betul kata mints tu.. pengalaman mendewasakan kita...

x ada yg bodoh dan pandai nih, cuma pengalaman mengajar kita. kalau buat salah pon dikatakan bodoh habis semua org kt dunia ni bodoh2 belaka kecuali aku sorang.. hahahahaha...

aku tahu ko gagah lumut.. ko jgn dok salahkan diri ko sebab2 remeh cam nih..

tapi aku tetap dengan pendirian aku TARIK DIRI dari contest ni...

kata org 'berenti makan waktu tengah sedap'.. so aku quitla waktu aweks berduyun2 datang blog aku...

aku hampir merealisasikan impian aku seperti slogan aku dlam contest ko.. hahahaha..

ber_u_wang said...

lumut... uncle masuk contest ni bukan untuk menang.. saja sekadar suka suka memeriahkan blog lumut. kemudian uncle buat entry konon nya tak sempat nak post.. itu pun saja nak kasi lebih meriah... sekarang uncle rasa dah ramai yang datang berkunjung ke blog lumut dan berebut rebut nak jadi no 1.. tahniah. soal ketidakpuasan hati itu memang lah akan ada.. sebab nya satu sahaja.. semua orang nak menang .. tapi uncle tidak.. macam contest sayupilu gitu juga.. uncle tak kemenangan cuma mahu kan kemeriahan.
pada sahabat blogers yang lain anggaplah ini sebagai satu jalinan persahabatan sahaja bukan kemenangan yang di cari. kesian lumut di sebabkan semua orang nak menang dia tertekan.

kita sebagai blogers kena ada tolak ansur... bukan mementingkan diri untuk kemenangan. apa guna kemenangan kalau penganjur sedih di sebabkan kita .

fikir fikirkan lah

Boneka tak sakit said...

ekelh semua hati bapak suci murni!! geram lak aku pk! entah asala ku suka tol pada pergaduhan! lagi2 pergaduah sesama wanita! ekeleh~ hahaha...

mint tu kwn ko ke?
aku suspect dia juri kut nie syial punya mint! dari gaya mcm sorang juri!!

apa yer aku nak komen lagi!
aku rasa meluat lak tgk komen box nie banyak sgt org positif thinker! NAK MUNTAH AKU!!

*aku muntah pow pelangi! weeeeeee~
happy je..

maiyah said...

nak join tapi takde idea plak takut tak best cite :)

hisham said...

cik lumut oooii...sori k..betul kata uncle ber-wang tu..ampun n maaf dr hambe yg daif ni

miNt said...

kepada kawie,

bila masa nama ak ada 's'?

...

kepada lumut lagi,

bila ak baca balik semua komen bloggers.

ak rasa nak tapak muka kau!
sebab ak rasa ak lg cool dr kau.
tp kenapa blog ak tak seglemer blog ko yang tak cool ni.

hahahaha;DD
cis.

miNt said...

kepada boneka tak sakit,

ko penah rasa sakit tak?
hahahaha;DD..nak rasa?

ak taulah ko tak puas hati bila ak ajar ko terapi menghilangkan kekecewaan.

meh ak ajar semua orang.

terapi kepada kekecewaan ialah ketawa.
mari kita buat terapi ketawa bergu kepada boneka tak sakit sebab dia kecewa.


hahahahahahahahahahahahah...;DD

Bulan Di Langit Osaka Biru said...

lumut.. kau jgn la rasa down sangat...biasa la tu.. setiap manusia kan pernah buat silap...
kau cool ok..

anonymous said...

ceh korang ni....

kepada korang2 sume....

korang sume mmg cam tuuuttttttttt!!!

ini semua salah ah fatt...ko yg memulakan pergaduhan balas membalas pantun ni...eh yeke???

kpd korang sume lg....tut tutt tuttttttt...

P/S: aku lg hebat sume org aku sound....wawawa....

Aku Beskot™ said...

masing² ade kelebihan dan kekurangan..
bese la kita manusia..xkn lepas dr wt silap..
mn yg baek kita amek..
mn yg burok kita tgglkn..
lgpon kontes ni kn ntok ske² je..
xperlukn la diperbesar²kn..
jadikn ni sbg pengajaran..

to kawie,
mmg tu hak ko ntok tarik diri dr kontes ni..
mmg xde sape bley halang..
tp rsnye lbey elok biar smpi tau keputusan sbb ia lbey menghormati penganjur..
ak bkn nk mengajar..hny memberi cadangan.
sori²..

smoge ceria sume..

Duda said...

miNt... sungguh sedap bahasamu rasa nak pinang aje buat mak tiri aku.

miNt said...

kepada Duda,

kimsalam sayang kt abah kau.
kata ke dia,ak kata,
ileviu~aumm..

hahahah;DD

Kapten said...

Hoi boneka

dari ko tgk komen box baik ko FLIRT sama aku kat sini


fuyoooooo ramai awek cantik ooo

*****

cis ko anonymous

ber tuutttt tuttt plak ko

sekeh ko kang!

oranglidi said...

wa ke tarik diri?

Kapten said...

dah2 korang jangan nak gaduh2...

nanti aku buat CONTEST... err.. tetiba plak

YobSumo said...

banyak gila otai kat atas bg pandangan.


okeh sebagai pendatang baru MEMANG AKU BENGANG DENGAN KAU. hahhahaha.

manada wei, lepak sudah chill chill!
aku tak tersenarai pun aku tak kisah. Kalau tak contest ni aku tak tahu pun Lumut tu siapa.

Aku pun mcm Ah Fatt la, lepas contest ni barulah aku kenal lagi sorang dua.

feeling jangan lebih2 beb! sikit2 sudah ya. takkan nak cancel kot contest ni? aku tak sms lagi ni!

oranglidi said...

kalau kawie tarik diri, biar wa masuk. hahahaha.

alimbz said...

hmm..
1st..sebelum aku coment..aku nk mntak maaf lu..mane la tau kang ade yang terasa ati lak..
k2..dari ape yang aku bace kt n3 n comwn2 nie..smua nye betul..

mcm bro hisyam tu..die juz nak bgtau care yang betulnak wat game r contest..so kira ok la tu..dia bg ilmu yang berguna..sebab lam petandingn kita kena adil..betul x bro..hihi

bagi bloger2 lain yang bg pendapat tu lak..pun betul gak..sebb korang smua join contest cik lumut nie juz nak suke2 je..hapy2..so mnng ke kalah ke korang bkn ambik kisah pun kan..lau ade yang ambik serius sal contest nie xtau la..tu lain citer..

so, lumut...
ko jgn la sedeh sgt sal pandangan member2 bloger nie..bro hisyam tu tegur tk kebaikan..die xkate pun ko bodoh..mak aku kate..jgn ckp dir sendiri bodoh or kat sape2 pun..xelok..hihi..aku ase ko nie cukup baik la..n lemah lembut dari segi hati..so aku ase ko xplu la nk ckp lu lu..wa.wa..x elok la pmpuan ckp cmtu..p lau ko ase selesa its ok..aku bg pndangan je..so..lumut...xpayah sedeh2..p aku salute ko la..leh terime pandangan orang lain..lau pun ko xknl pun orang tu..hihi..

ok2..panjang dh comment aku nie..saje je bagi pandapat..lau salah maaf kan aku..tu dr krlemahan aku yang daif lagi hina nie..k..salam

kerjaseni said...

che' lumut, teguran membina... tak salahkan? kita hidup pun saling ingat mengingati... cuma jangan terlalu ambil hati. nanti keliru dengan fokus teguran...

cuma, che hisham, gaya teguran tu mungkin agak 'keras'... bak kata orang2 tua; rambut sama hitam, hati lain2... takpe lah, takde manusia yang lari dari kesilapan...

maaf, ya?

miNt said...

kepada alimbz,

ak sokong kau 125% pasal wawa lulu tu..

macam komunis!


hahaha;DD

mutmut..bes doh ak komen.macam blog ak dah ak rasa.

hahahah..;DD

chokio_nia said...

eh..undur diri g mane??aish..takkan ko trase lak lumut..??adoi..

Dak Wan® said...

Takmo ah seyes sgt, Just for fun kan?

beautiful_rose said...

haiiyoo...aku lambt lg ohh.ah fatt gile komen berderet komen ko kat atas bg peluang kat aku jd fst pulak la =p

huhuh lumut ko jgn la nak rase bersalah...kamiorg x kesah pon sume join contest ko nak sonok2 kan...aku tgk macam2 entry y dorg wt sgt kreatif aku bace pon ley gelak2 senyum2 kurang2 de gak la mende tok hilgkan bosan aku nieh.

lgpon ko br fst time wt contest kan...adat la tuh lom berpengalaman.so,kesilapan nie ko jadikan pengajaran tok jadi y lbh baik lg.jarang sekali percubaan pertame itu berjaye.

dr sini ko ley nilai kt mne silap ko,dan ko perbetulkan utk mase akn dtg nnt.jgn la kerane bberpe2 teguran tu ko nak rase down pulak.kamiorg sume punyelah semangat join contest ko nieh.kalo ko rase down,kamiorg pon down gak ler....huhuhuh

ko x macho la nak down2 mcm nieh.....ak support ko dari jauh okey??? SEMANGAT LUMUT!!!

Ultraman Taro said...

da lame x drop komen. kene drop gak ni. bengang tol ngn keadaan cmni. arghh...

selaku pejuang keadilan, beberape aspek mahu dsentuh d sini XD
buat bro pengkritik bernas, taro tau bro ni amat pro dlm bidang kerja beliau. tpi ni kan contest suke2 je kan? ade kene mengena ngn yg idop tp bkn yg mati kan? niat cik lumut murni. nk bgi penghargaan kat para bloggers yg bertuah. cik lumut dpt blik msia, best tu beb. taro pon xdpt. nk bgi adiah kat sume, overload lak beg. nk organise contez dlm blog bkn mudah. peserta2 bknnye dpt gaji jdi blogger(ke ade?) so nk elakkn ade yg trtinggal, extend duedate lgi meriah kan? kate nk suke2, bknnye bos marah pon XD

ade ke bloggers yg tarik diri? ades xprlu begitu sensitip. cik lumut nk wat contest ni pon da ckup bagus. bertuah sume bloggers cik lumut sayang. kate nk join suke2 je kan? yg xpuas hati tu, pegi merengkok tepi longkang sorg2. skit2 nk emo.haishh

cik lumut pon jgn le terase ati sgt. x macho da cmni. teguran membina ntuk diri. blaja dri kesilapan. lumrah idop kan? nnti time da keje nnti, lgi rmai yg kondem. lgi2 bos. pade sape2 yg merajuk tu, cik lumut lempang je. wakaka

lgi satu ni, nape ade lak yg x puas ati cik lumut xdpt nk reply komen ke ape ke. cik lumut student, keje beliau blaja, bknnye blogging 24 7. peminat pon da 300+, ape korg ingt senang2 je ke cik lumut nk drop or balas komen kat sume? jadah la korg ni. telinga ak lak yg berasap korg sound cik lumut sbb mende cmtu. cik lumut sombong? korg yg pentingkan diri sndiri. segala-gala nk harapkan balasan. ape kes? memberi lebey baik drpd menerima. laen kali wat keje tu ikhlas sket. jgn asik nk pnuhkan traffic blog sndri je(eh btul ke istilah ni?)

padan muke sume org ak sound. otai abes taro ni. brtuah jdi otomen.

p/s: mls nk tulis bunge2, pnat otak je haha! exam da abes ni, byk komen ak drop nnti(bajet ak tuan punye blog). sape2 nk pangkah cik lumut sbb mende2 x msuk akal, taro pangkah kamu-kamu lak haha! XD

Fhad said...

mutt nape ni? lepak lah.. ko x bodoh.. ko bijak.. (ayat bodek ko nak souvenir NZ ni.) hahaha.. ala name pun contest.. lagipun ko yg wat.. xpe2.. next contest ko jgn kasi muke lagi.. ok...

Jalak lenteng said...

rilek mut..chill ok..biase benda tu untuk petama kali nyer..so pasnih tiada lagi problem..nasihat tu mmg kadang2 datang tiba2..kite ingat kita dah betul..tapi dengan nasihat tu baru kite tau masih ada silap...
nway..aku enjoy dengan contest nih...tersenarai antara finalist juga dah kire syukur..gua respek lu lumut..

nursarah said...

lumut,
walau apapun pindaan yg ko buat selaku organizer contezz, sekelumit pun aku tak bantah..
aku tau ko dah try ur best utk puaskan hati semua..

sebenarnya contestants ni ha yg banyak ragamnya..ada yg antar byk penyertaanlah apelah..tak puas ati sana, tak puas ati sini..dah masuk final tarik diri..macam2..

apepun aku taknak ko down dgn ragam diorg..mana ada kesempurnaan dalam setiap sesuatu.. just try ur best..

ko bukan tak layak anjurkan contezz, semua org ada kelemahan, ko kena tengok dr susut +ve,

melalui kontezz ni ramai contestants/readers yg mendapat kengkawan blog yg baru..at least contezz ko ni macam medium 'perkenalan antara bloggers'..

'dan kepada semua pengkritik'.

terimalah kelebihan dan kekurangan contezz ni seadanya..blog bukan medium 'tak puas ati'..

sapa lg tak puas ati pegi makan nasik sekarang..huh!

abe long said...

dah la tu nk cedey2..xde ape2 nye,
aku masuk contez ko pon bkn psl adiah..tp aku dpt rmai kawan pe sejak muk contez kor....
xde pike nk menang adiah pon....tp kalo ade chance..ok la jugak kan...hahahahaha
oit ah fatt.. asal xletak nick aku sket kat atas tu.. asik aku je nih yg ujung2...
perghhh.....
nk siap2 p kelas dl...jumpe mlm kang lak....
ta daaaaaaaaaaaaaaaa
relekss lumut..jgn nk gelabah sgt..dorang saja buat onar tu..
hahahaha lg2 kalo si ah fatt hahaha

Jard The Great said...

dear lumut......
spjg idup aku neh kan.... one thing u shud know..... Ape je yg kita buat wil. NEVER... and i mean NEVER..... puaskan hati SEMUA org....

accept it.. learn from it.... and just let it be.

Nk puaskan hati semua org mmg MUSTAHIL........ hehehe...

Last2... hati kita yg tak puas hati..

rilek2x ye LUMUT..... =)

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

alaa~~

dulikkan sumer tu~

mane2 contest pon ade sebarang perubahan~

ko cuma nak bertindak adil n sama rata..
tu yg ko ubah term n syarat
patutnyer peserta takley la nak demand cz tu atas kehendak penganjur~~
bukan dorang yg begi hadiah~
yer tak?

good luck k..
aku memula nak turut serta gak contest ko tu
tapi di sebabkan malang yg bertimpa2 aku jadik tak keruan n hibernasi je

sory yer lumut

laaaarrrriiiiii~~~!!!!!!!

joegrimjow said...

walaaaa!!
apakah ini????

mentang2 ku duk bertapa
tak tahu pape ni
shortlist??

ku masuk x?

ok
sambung bertapa

mamai said...

alahai..contest suka-suka ajer la niekan apa yang nak di ambil serius pun....bukan contest menang BMW or rumah ker kalau nak contest macam tu joint la power root ke milo ke, petronas ke, celcom ke....

gores dan menang pun masih ada yang tipukan lumut....

rilex ar kawan-kawan kita buka masuk contest profesional pun...just lumut buat for fun ingat for fun....lumut pakcik lom mengundi lagi nie

Solehah said...

hmm..tak tau nak ckp apa..jgn marah eh lumut..

dewajiwa said...

8-|

(kalau meniaga air sirap bandung mesti laku kat sini nih..)

ezzati said...

lumut..asalkan ko bahagia sudah..benda ni small2 matter la okey :) ..just think +ve ..

p/s: dr contest ni pn aku dpt kenal rmai org..siyes..w'pn aku x ter "SHORT LISTED" ..kuang2..

Anonymous said...

sume pendangan mmbina...

terima n fikirlah...

be urself,dear...

~peja~

baincardin said...

rilex Lumut.....banyakkan berdoa dan tawakal. Semua org buat silap kan. :) kita usaha yg terbaik dan selebihnya terserah padaNya, insyaallah....

*meh visit blog Bain utk tenangkan fikiran Lumut hijau ni...^_^'

** SiZuKa ChAn ** said...

lumut best...
namo la touching2...
yeah...
idop lumut!!
^_^

piNky LuCiA said...

weyy.. jgn laa macam ni kawan.. sedey aku.. dah laa gaduh2.. dah laa kecik2 hati.. tak nak.. tak suka.. huhu..

kita masuk contest sbb nak suke2 je. bukan nak menang pun. nak dapat kawan or hepi sama2.. rite?

so dah laa weyy...

LotsOfLove-Pearls said...

Dear Lumut,
SOkong kat cinta lea ixora

Jangan fikir sangat okey.
Biasalah tu. Baik amik, keruh buang jek.

Kita belajar dari kesilapan. Kalau tak buat silap, kita tak tahu apa yg betul.

Jangan kerap sangat kata bodoh eh :)

**bila sedih nak tak nak kena happykan diri jugak (ur words.

Happy Day

Fara said...

Lumut,
Jangan cedey psl ckp2 org k!
U have to be tough.

Kontes Lumut ni dh bes gilerr dh!
Frh pon xbajet lgsg pon nak menang.
Just nak suka2...

Once a Fren, owez a Fren k!
^_^

ezany said...

biar jer la.. cik lumut ade buat contest ni pun dah kira bagus.. utk suka2 jer pun..

yg peliknya tu.. nape la kalau nak tambah bilangan pemenang pun nak komplen.. bknnya nak kurangkan pun.. lg byk hadiah.. lg tinggi la peluang nak mng kan..

Razman said...

dah macam contest lak komen2 kat sini..semua buat esei.. aku nak vote beb.. aku vote otomen taro komen terbaik..

green said...

lumut <<===aku nak undi lumut jadi calon wanita gagah mithali majalah dara.

sape setuju angkat tgn!!!!!


heeee~

chill laa lumut~~

i'msosupernotcool said...

lumut nk undur diri dari jd organizer ke?

yoro okino said...

aku ader wat blogwalking..aku tgk dak2 nie xcited kn men g..atleast dorng happy..benda nie pon suke2 jer kn..
chill..
xde aper pon tu k

avid gunner said...

belajar dari pengalaman buat natang ni...

kita kena firm..be bold..jgn ikut sgt cakap orang...ok?

have a safe journey back home..

caluk@cencaluk said...

kih2 aku perati dari mula2 lumut buat contest sampailah dah tutup mcm2 kontroversi he he. tu belum diumumkan lagi pemenang, jgn ade yg bom kapal terbang lumut dah ler hu hu.

aku rasa kau kena buat sidang akhbar kasi hilang semua kecoh nie ha ha

bibie_suke_sukun said...

mut??relax la..balik la..meh den comolot ko!!k??mmuaahh....

:: hayati :: said...

ramainy bg komen best2...emmm xtau nk ckp ap....

emm pd sy lumut xda salah ap pn...xda ap yg nk sy maafkn...sy sk sgt2 dpt kwn bru cm lumut...lumut xgedik...n3 lumut slalu wt sy terhibur...tambah2 lg lumut leh jd dua alam tu yg best tu...hehe

da jgn pike2 sgt nnt terganggu emosi, jd masalh lak pd diri sendri...

:: hayati :: said...

eh lupe lak,

ah fatt hayati mane tu yg termasuk dlm kenalan best2 tu??? sy kerr???
heeeeeeee

Lelaki Ini said...

ala..
biaselew...
x siape perfect!!
anywy bagus cz sudi terime teguran!!!
chaiyok2!!!!

Kuwe said...

da skali silap takkan nk tros lingkop.biasa lah tu.troskan usaha.

seroja jingga said...

la asal lak ni..
gua join ni pon sesuka..bukan kira menang ke kalah ke..

no heart feeling pon

.rafiq. said...

kau tak bodoh pun. syarat2 dan peraturan kan hak milik ko. sukati ko la kan. ko ade hak tu. selamat pulang dengan selamat okay. berhati-hati.hehe

miss lolly a.k.a luvfareda said...

miahahaha.


lawakingkong ahh korang ni. peace.


cik lumut sabarr oke ? anggap je sgla teguran tu kebaikan utk kita :)

cik CumeY said...

dah ah lumut..relex sudah...memang kompem sampai mati pon takley puas kan hati org...

aku giler tak larat bace komen ko nie mut...

kalo buat salah tuh adat lah..bagi aku..ko mungkin tukar sbb ramai yang masok kan?

ko kan orang yang lembut gile hati..ko kalau boleh ngan juri2 ko nak bagi adiah..siap ngan tukang undi lagik..sbb ko sangat menghargai derang kan?

dah sudah ah lumut..maner ko yang kuat tuh?jangan emosi dengan tanah okay??hehehee...benda nie kecik jerk..

ko kena ingat..camne pon ko buat ko takkan bole puas kan hati semua org..kerja gile tuh mut..

yang penting..ko dah buat yang terbaik..okay???

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum cik lumut

ape khbr?

lpas ni cik lumut jgnla serik nk wt kontes lagi..

niat cik lumut nk bg hadiah tp nk bg adil, cik lumut wt kontes...

biasela kita tk sempurna. dan ade je yg kita wt org tk suka.

tgk mcm cth bro hisyam yg komen psl pendirian brubah2 cik lumut, tp rmai blogger tkde mslh pn psl tu.

smua join kontes sebb suka2..

sonok dpt bkenalan dgn blogger2 lain..

jgn ckp diri cik lumut bodoh...tk baik..

kita tk mampu nk puaskn hati smua..

just be urself sis

ceria2 slalu..
moga selamat kembali

=)

oranglidi said...

makan nasik belum?

triple x malaya said...

hidup ni mesti ade salah..so jgan ambil port sangat ar...

ayayoo said...

contest pe ko wat ni weh....
aku da lame xmsuk blog la...

MuhD NoR AzyM said...

Hoho..ramainye komen! Hai semua! :D Hihi

Ala..biasa ar tu lumut..kalau first time organize always have a mistake one..

Don't worry ok..keep it up. There is a lot of improvement we can do! :D

p/s: There future will not end like 2012 if you fail once..eh, dh tgk dah? Jom..hehe

oranglidi said...

apasal lu delete entri monolog?

popular tu pkara biasa. hehe.

HEMY said...

ekekeke..ko tkyah sentap ala lumut..ko wat suke2..blog ko..org tny mcm2 ckp je la..ni contest aku..tknak tkyah msuk..tkyah benak kan kepala pk

Anonymous said...

kerana kau..
terlalu memikirkan perasaan org lain..
kerana kau...
terlampau ingin orang memandangmu bagus...
kerana kau..
ingin menjadi yang paling hebat..
kerana kau...
kau adalah kau...
manusia bila dah ada di atas..
mmg cepat lupa dgn yg ada di bawah..

Wanita Mutalib said...

sayang..

kakak setuju ngn jard..

kiter takkan pernah dapat puaskan hati orang..

takecare dek..

kamoo tak bodoh sayang :)

pakcik kordi said...

bg pakcik kordi je la yg mng.

░♥si lampu neon♥░ said...

aku pon tak paham la. sukati ko la nak wat kontes camne.
dah blog ko.
ko juri. ko berhak tukar undang2.
lainkali wat contest lagi lumot. ;)
cayok2!

Lifesaver said...

takpe..sebagai manusia..kita biasa melakukan kesalahan..dari kesalahan..baru lah kita belajar..kan?

Melz said...

kau terlalu menjaga hati orang ?