Wednesday, November 4, 2009

breast dan tetek

Assalammualaikum.

rasanya ini entry pertama di esoksemalam yang ada ucapan salam yang lengkap.izinkan penulis menggelarkan diri "saya" agar nampak lebih manis setelah mengeluarkan tajuk sebegitu rupa.sebenarnya saya berasa takut juge ni apabila menaip entry sejurus selepas tamat membaham soalan final.arghh..tak pe.tak ada bezanya pon.itu semua angan-angan mat jenin je tu.sekadar ingin berkongsi.maaf bagi siapa yang tidak selesa dengan tajuk.eh jup,sebelum tu izinkan penulis guna "wa" kejap.ada benda wa nak sound lu orang.jadi kalau nak sound kena nampak ala-ala "jehan miskin".eeeiiuuuwww..suke ke jehan?macam pondan.wa lagi macho walaupun badan wa tak segagah jehan.lantakla pedehal?ok wa nak sound neh..sila rujuk entry ini.

ha..lu orang pegi usha berapa ramai komen dari lu orang yang mata dok tengok kemana arah dan tujuannya "garfu" si syaiton.pegi tengok..ha pegi-pegi..aiissshhh..

"wah..wah..bukan main lagi kan lu orang punye mata.siap usha syaiton tu cucuk ape?nakal lah mata-mata u all neh..wa jentik kang baru tau..lepas tuh nak buat-buat tanya pulak syaiton tu buat apala..geli ke tak la..eh..eh..lempang kang.haha"

ha sebelum tuh,syukur wa dah selamat membaham paper yang ke2.lu orang nak tau..tadi masa dalam exam hall..ade sorang aweks ni..hoho..hot weh...serious.cun nak mati.wa rasa kalauparaxixth tengok..confirm bernafsu lalu tangannya bergetar nak jawab soalan.wa tau sangat dahparaxixth tuh.haha..

ok ubah balik kepada "saya".

oh ye,mungkin apa yang saya rasa ini..pernah dirasai juga oleh para gadis.muka saya berasa panas dek menahan malu disebalik tajuk entry ini.oh apakah??tapi jujur saya katakan,antara dua perkataan yang saya paparkan pada tajuk...mempunyai tahap level "kesenonohan" yang berbeza.tapi apakan daya,kedua-duanya itu sememangnya serupa.se"bijik" se"bulat"suara.haha.ala suke lah tuh kan gurau-gurau macam ni.bencilah.

ok.antara babi dan khinzir.
pasti "babi" kedengaran hina dan jelek jika dibandingkan dengan khinzir.kenapa dan mengapa.saya juga kurang pasti.adakah bilangan huruf yang menjadi pertarungan?
ewah..ewah..ewah..apesal saya begitu skema sekali.oh menyampahnye.rasa nak terajang diri sendiri.baiklah."lurus kepada point"..ramai gadis agak jijik sekiranya makhluk "tetek" itu dipanggil namanya secara public berbanding breast.betul tak?betul tak?betul tak?

masa sekolah dulu,ada seorang jejaka yang merupakan rakan sekelas telah dipandang serong kerana menegur para gadis dengan dialog miliknya,"sila labuhkan tudung agar tertutup tetek anda".

lalu dia dicop tidak senonoh.dan ditegur oleh seorang gadis anak ketua kampung mungkin,

"eh abang,tegur tu baiklah sikit.cover-coverlah.cakap breast pon ok lagi taw",jeling si gadis anak ketua kampung.

si jejaka menjawab,"alah..tetek ke breast ke..benda yang sama jugak kan?"

si gadis terdiam.lalu tertunduk malu seperti baru lepas dibunting.eh silap.disunting.adeh banyak betul ye error yang saya buat.harap kalian tidak kesah.a'ah la..betul jugak jawab si jejaka tu.tetek dan breast tuh kan benda yang serupa.sama juga seperti babi dan khinzir.boleh pulak ada dikalangan kamu nak "mencarut sopan" konon nye..dengan menyebut.."khiznir betul la..".hah!apa bezanya dengan menyebut.."babi betul la..".adakah dosa dikira berdasarkan bilangan huruf diantara babi dan khinzir?

lu fikirlah sendiri..tapi wa pon rasa kurang enak panggil tetek.mungkin sebab bunyi nye yang penuh dengan trajis membuatkan tetek kurang manis disebut berbanding breast.tapi apakan daya,tetek adalah breast dan breast adalah tetek.terima jelah kenyataan.cuma seperti yang saya terangkan tadi,antara mereka mempunyai tahap kesenonohan yang berbeza.jadi kebanyakkannye si gadis malu bila si "tetek" disebut dikhalayak ramai berbanding breast..jangan nak main sebut-sebut.kang jadi "hantu tetek" padan muka.isk....muka saya dah panas dah ni tahan malu menaip entry ni.dahlah.nak stop.

kesimpulannya sebutlah breast..jangan sebut tetek..para gadis kurang senang sikit.hehe.oh ye..wa dengar semalam ramai gadis yang frust dek tahunya lumut adalah seorang gadis yang muka tak ada langsung ala-ala jehan miskin..eiiiuuwww...kesian jehan kena pangkah ngan wa kali ni.lantaklah.jadi kepada gadis-gadis yang frust..janganlah begitu..i tau i ni gagah serta pandai mengambil hati u all..haha..geli weh.tapi ape pon wa mintak maaf la jika selama ni ada yang ingat wa ni lelaki.wa sebenarnya letih untuk dedahkan identiti.umpama sebulan sekali wa kena reveal apa jantina wa.haha..oklah nak stop.

maaf sekali lagi menggunakan tajuk yang kurang sopan.sekadar berkongsi perbualan yang pernah diutarakan sesama rakan dan masyarakat sekeliling.jika ada yang tak suka.ruangan cemuhan disediakan.tiada niat untuk bersikap lucah.sekian.

p/s:entry ini tiada gambar.tak payah ngade-ngade nak gambar yang berkaitan dengan tajuk.nak lempang?

65 comments:

PonTianaK DegiL said...

Nak gurau tak senonoh sikit.

Doktor kat pesakit :
Anda mesti la menjaga breast anda dengan baik.

Suami kat isteri :
Abang geram la tengok buah dada sayang.

Pelanggan dan pelacur :
I tak sabar nak terkam tetek u.

Lain situasi, lain cara pakai kot.

sayu=pilu said...

hohohoh

dah ader yg amek takhta aku weh lumutttttttttttttttttttttt

aku nih asal terjerit camnih...mesti penangan title ko weh sedang kan aku lum bca gi isi kandungn nyer...

jap nk sambung baca

lumut said...

to PONTIANAK DEGIL,
jadi situasi kat sini adalah public..kalau ckp ngan pelacur memang sesuai lah hambur tetek kot.hehe..

to SAYU,
ah kau..jangan nak meratapi bagai..lempang kang..hehe

sayu=pilu said...

a'ahh...betul tuh weh menda nya sama beza nya perkataan and sebutan jer...

mungkin breast lebih sopan and tak memblushingkan berbanding dengan tetek yg sure akan buat lu wa blushing tahap 360c hohohohhoho.....

apa2 pun salute kat ko berani mati buat n2 nih weh... aku malu nak buat even dah pernah terfikir(cehh poyo jer ayat weh)

oranglidi said...

wa baca yang kaler merah je.

nursarah said...

perasan gak pic entry lepas tue seakan mencucuk tang T...T..haha

sebut payudara lagi sopan kot..hehe, bahasa jiwa bangsa..erk! tetiba kempen kat sini..muahahaha

Razman said...

aku tak guna dua2..biasanye aku jumpa ppn, aku cakap..

"nice boobs dear.."

sekian. sopan bukan?

jane said...

haahahahah..tajuk terkejut kan aku je lumut..kekeke

pepun, btul gak apa yg ko ckp ni ...aku stuju 5000%..hikhik

hope dorg alert kan...

mmmmmm...ade lagi ke yg ingt ko laki????hhahhahhaah

dah ltak gmbr lagik tu kan...hahhahahah

sian depa..kikiki...siap melamar ko???kakakaakak..tak mnahan lah...huehueheuehueh

sophie said...

w0w..entry menarik..yup stuju ngan lumut.. breast agy sedap disebut..

ichigo said...

macam sial...aku bace title pon dh bergolek2 gelak dah...bace dalam lagi, hahaha! paling x tahan, part pengawas suruh labuhkan tudung tu...

huhu, explicit sungguh bahasa ko kan...patut dapat rating R18 nih...

rda said...

haha. bongok je entry. tapi betul jugak. orang selalu panggil breast cancer atau barah payudara. kalau sebut barah tetek, sumpah aku gelak guling-guling. hahahha.

lumut said...

to SAYU,
haha..malu nak buat ye kak..mmg poyo.haha

to ORANGLIDI,
haha..lepas ni wa buat sume kale merah ok?

to NURSARAH87,
haha..tu lah sume tgo.cess

to MISS JANE,
haha..tekejut ye kak..ha ko jgn men2.ade nak melamr jd balak bagai.haha

to RAZMAN,
boobs taik kucing ko.

lumut said...

to RDA,
hahaha..barah tetek ek.semat jugak tuh.haha..cilakak.

to ICHIGO,
erk..ko gelak jage2 sikit...kang jiran ko sebok nak tau isu tetek neh.haha

to SOPHIE,
tenkiu2...nak sebut tetek pon bleh.tp ngan laki sndrik je la ye.haha

ween said...

Lumut, aku nak jd awekkk kau! wah. aku kecewa. HAHA.

Blushing2 baca entry ni (*_*)

Aku xperasan pun hantu tu cuk tang mana, leka tgk kau senyum :)

nasib aku dah save pic kau, terus aku tgk blk. eh. eh. nakal nay! Heh ;p

acap said...

gua salu mintak breast kt kepsi.
kool jer..
"akak,mintak snekplet.
emm.bg dua2 breast eh.."
tetek.
silap.titik.

debiru.sha said...

HAHA!
kelakar doe entri ni.
tp tp aku mengguna pakai kesemua terms yang org pakai.
ikut situasi la. ahah.

Jalak lenteng said...

aku tak prasan memula..tapi setelah aku nengok komen dak2 nih..aku baru "terperasan"..

tapi gambar tu smart ar

puteh ;) said...

WOW!! lah tajuk ko mut..
aku bru bgun tdo trus segar..
haaiiyshh...gagaaagaga;D

weh aku rasekn..sal gmbar yg entry lepas tu beskot yg mulekan sgalenyer..beskot ni mmg !@$#@%#$^ laa..wahahaa;D

(pdn muke beskot)

malu la i bce entry ni..i bce smbil pkai topeng hagemaru ni ha..ish~
malu2 >.<

dah2!! jom p mkn..lapor ni haa~

lumut said...

to WEEN,
haha..gedik ah ko..jgn smpai ko makan penampar balak ko sudah ween..haha.mak ai siap save..segan i taw..haha

to ACAP,
suke kau ye ckp tetek.hehe


to DEBIRU SHA,
adeh..sile gelak..haha.ko slalu gune tetek dlm situasi aper?

to JALAK,
gamabr tuh mmg smart sbb bukan sng nak tgk syaiton pompuan pakai lipstik.hehe..

sayu=pilu said...

weh lumut aku lupa lak nak jawab salam ko tadi....

wa'alaikummussalam
(betul ke tak ejaan aku nih)

mak aku kata orang bg salam kita kena jawab sebab orang tuh doa kan kita so kita doa kan lah orang tuh semula...


heheheheheh

Lifesaver said...

aku prefer panggil breast..hehehe..bukan apa..sopan sikit..niat nak cakap benda yg sama..kalo nak tegur pon,kena la berlapik..baru teguran kita itu diterima..kan?

waaaaaa!!aku ingat ko laki..cepat2 aku pegi ubah nama ko dari encik kepada cik..hahaha..jgn marah beb!

mier@merr said...

w'salam

:)


gulp...terkedu seketika...

aku membaca smbil berblushing.. :)

akhir kata .. jaga tetek ko dgn baek...

anaklaut said...

salam...

waaa..datang sini saja..hati jadi riang..topik-topik yang kamu postkan memang best dan tajuk ini agak panas..huhuhu.. ( namun ada kebenarannya..)

saya masa menaip ulasan ini tergelak baca komen pontiank degil..huhuhu..dasat ayat dia tu.

p/s: pada awalnya:..saya pun ingat awak lelaki juga..namun lepas baca entri dan u komen pasal entri Doa dapat Jodoh tu" tahu lah anda seorang gadis yang comel.


al

meorazor said...

perghhh..
seress tgk tajuk en3 mesti laki nieh.

berani tahap dewata raya..
cik lumut rupenyer..

blushing lak baca en3 nie


hahahaaha~

p/s:banyak kaler merah ngn purple yerk dlm blog nie

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

tetek??

breast?

apa tu?



ada mcm payudara x?
hahaha

farah said...

aku prefer sebut breast kot.
sebab rasa mcam lebih sopan.

ahhaha,

pdhal sama je.

:D

Daffodil D said...

haha.betul gak ek. breast u size berapa? tetek u size berapa? yucks. heh

acap said...

hari ni rmai buat entri pasal tetek.
hari ni HARI TETEK SEDUNIA ker?
apsal tak coti?
nanti ko buat entri psal tetek lagi yer.
ak suka tetek.
shit!

ber_u_wang said...

adeh pak cik ingat lumut nak operate breast tambah silikon tadi rupa nya menerangkan makna dua pekataan itu..


tahniah.. bole keja kat DBP nanti

dude said...

da tau da pompuan.saje je tanya..

BISKUTMARIE(",) said...

gua bace kiri ke kanan...
gua scroll atas ke bawah...
gua mengharapkan sesuatu..
tapi sayangg.....
harapan gua meleset....
nape takde gamba...
adusss...
potong btul la....

hBz said...

kalau untuk terjahan. lebih sesuai :

" jom terjah tetek dia.."

aku pun panas tgk nak melayu skrg. pakai tudung, tp nampak tetek. adeh. besar xpe jg, ni besar limau kasturi. nak tunjuk jg..hurmm..

-3 3 nuff gua tekan..

lumut said...

to PUTEH,
haha..beskot memang..die lah pembawa onar..haha...jom mkn deh!

to SAYU,
terharu aku..igt jugak ko nak jwb salam..mak ko mesti bangga.hee

to LIFESAVER,
wwwwwwwwwwoooooooooooo...ko pon igt aku laki??adeeehhh....

to MIER@MERR,
haha..ko plak ek nak blushing..ek mestila jage.adeh..ape ckp cmni.malu lah!!haha

to ANAKLAUT,
salam AL,hehe..bagusnye kamu dtg sini hati jadi riang..senyum ye...mmg ramai igt lumut lelaki.adeh.

lumut said...

to MEOR,
hahaha...sori2..ade kekeliruan ye..ala pompuan selalu malu2 nak ulas tajuk cm gini..=p.

to HAZERIN,
ah kau jgn nak tanye2..ade yg kene neh.hahaa..

to DAFFODIL,
saiz berapa ko nyer?yucks!!haha

to FARAH,
mmg la breast lg sopan..tp laki suke ckp tetek.lempang kang.

to ACAP,
oiiiii!!!bykla!!!demmmmm..

to BER_UWANG,
hahaha..banyakla kamu nak operate.i punye semulajadi da x payah nak operate2.hoh.

to DUDE,
hehehe...da tau ek...

to BISKUTMARIE,
hahahah..lu nak carik gamba ye..xde maknenye..lu g tanya paraxixth,=p

to HBZ,
hahahahhaa...lu jgn main terjah2 pulak beb.bhaye.

puteh ;) said...

gagagagaggaga;D
naek sawan aku gelak tgk komen kt atas ni..mcm2 r..ade plak yg besar limau kasturi ek..ko p ukur ke? haha;D
adoiiii~

sayu=pilu said...

hahahahaah kaahakahaakahaakaha

mampus aku pecah perut tergelak2 weh lumut....nasib kat opis kalo kat rumah mau guling2 aku gelak lantas mummy pun piat telinga aku weh....

macam kata siputeh komen2 kat atas nih macam sengal lah...

eh putih ko asl menyepi dah lama tak blonging aku tgk...

oranglidi said...

lu x tukar kaler template lagi. jadi wa terasa hati.

beautiful_rose said...

haaiiyoo......entry ini bikin pipi merah sampai ke sudah =p
tapi rsenye kalo sebut dada pon msh bersopan santun lg kot.....
just terpulanglah pd org nak tafsir dada @ buah dada.

caluk@cencaluk said...

citer bahasa bunga2 yer he he

Ries Lee said...

mencanak trafik blog ni jawabnyer..

puteh ;) said...

hye sayu;))
kihkih..ko tgk ke aku blogging??
xde r..aku kasi can kt ko dlu..aku nk jd 1st pon ssh..asek ko je..aku tensen..lalu aku mnyepi..wahaha;D
xde kaitan lngsung...
saje je laa..nnt aku blogging blk..aku nk komen je dlu puas2...hihi~

eh mcm berchating plak kt cni..best jgk..lalalala~ >.<

lumut said...

to TOLD DE HEJAUW,
suci gile ek..yolah tuh ko.hehe

lumut said...

to PUTEH,
wah wah wah kau..suke lah tuh...limau?ehem..haha

to ORANGLIDI,
adeh..lu ni jgn la cm ni..majok cm pondan taw..ekeke

to RIES LEE,
no komen ries...sekadar berkongsi..

to CALUK,
eh ko bukan suke ker?=p

to BEAUTIFUL_ROSE,
haha..merah2 ye pp ko..hee

to PUTEH,
sayu rindu ko..sile wat cm umah sendiri..hehe

told la hejauw said...

erk napew ak xprasan pon...
hoh suci otak ak ni...hahahahha

jen - jen punye cite said...

bapak ganas

░♥si lampu neon♥░ said...

sengal siooooot! aku pon takde la perasan bab mana tongkat tu nak menucuk ke mana dlm pic tu? hahaha sumpah tak perasan.

tapi siyes ar weh. rela breast dari tetek ok!

and rela khinzir dan babi tu dua2 aku tak rela nak dgr!

huuuu...aku just seorang perempuan..cannot dgr harsh thing..uuuuuu

sayu=pilu said...

uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
lumut ko mengabaikan komen aku.....
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaa

mentang2 hari nih aku tak jadi 1st dlm n3 nih....


hukhukhuk
sobsobsob


a'ahh ler putih..dah mcm berchatg lak weh...heheheeh takper kita tingkat kan komenta di blog lumut weh...heheheheeh

siggplus said...

tetek ke breast ke buah dada ke belon ke nasi lemak ke susu ke semua sama saja mut..tak ada beza pun..

yg pasti, semua tu boleh buat nafsu melonjak naik..tak ada diskriminasi..

coklat ke itam ke pink ke merah ke sama saja

semua buat lelaki horny..hahaha

sayu=pilu said...

ahahahhaha

komen siggplus buat aku tergelak kahkahkah...mcm bengong jer ayat tuh tapi itu lah kebenaran nyer...wakakakak

acap said...

ak tringin nk jumpe hantu tetek..

sharamli said...

2 2 buat sy rasa malu...
*amek tudung tutup muka sambil lari mas0k dlm umah*

puteh ;) said...

erk~
aku sdg bygkn rupe hntu t*t*k..
ish..buruk ler..
ko mau ke acap??
haha;D

siv said...

aku prefer breast la.
huhu

pic ko cumel!
=p

chokio_nia said...

haha..sempat lagi nak lempang org..haha

hurmm so ko sebut tetek ke breast??ahaks

paraxixth said...

gua pakinson sebab tetek pompuan?

hehe?

nnt gua komen lain...gua giler tetek nie

siggplus said...

jap, apsal tak ada gamba?sepatutnya entri macam ni patut disertakan dengan gambar..lebih afdal jika bersaiz 36C dan ke atas..hahaha

maiyah said...

bahasa ni tgk tmpat gak nak pakai,mcm kata pontianak degil tu ada logiknya :D

lumut said...

to JEN,
sori terganas.

to SILAMPU NEON,
hahhaa....jgn dgr harsh thing.bukan elok pon.hee

to SAYU,
sori beb..wa xsengaka..xpasan la...lu ilek2 lah..sori ek..
silelah xhatting ngan puteh.hee

to SIGGPLUS,
haha..lelki mmg tgk tuh pon..pastuh otak pk la mcm2..xpe la masing2 nye hak.nak horny ke mimpi basah ke.lantak lu la.

to SAYU,
kebenaran jejaka.hehe

to ACAP,
aku pon xpenah jmpe lg.

to SHARAMLI,
sori kalau lu malu.

lumut said...

to PUTEH lg..
haha..cmne rupe antu tetel weh?
haha..

to MISS SIV,
hee...betul2..vote for breast.erk.

to CHOKIO,
hahaha..sempat ah...aku panggil nenen.

to PARAXIXTH,
lu mane penah x parkinson..bukan stakat tetek je.sume lu blasah an.

to SIGGPLUS lg..
ah kau nak gamba.letak kat blog ko.

to MAIYAH,
hehe..betul2..tp public pandai2 la jage.

siggplus said...

nanti blog aku kena datang ngn pencegah maksiat, tu sbb aku tak letak..heh

CinTa Lea IxoRa said...

betol tu.. rase macam lucah and kurang sopan bile gune bahasa tetek..
kalo gune buah dada pon still xsopan gak..
payudara tu leh la sopan sket..
breast tu sopan la kot.. huhu.. byknye kate ganti utk 'bende alah' tu...huhu

kerjaseni said...

hmmm, it's funny. is it that hard to distinguish someone's gender via their writings? kalau dibaca betul2, setiap baris, setiap ayat, setiap perenggan dengan betul, rasanya tak susah nak teka status che' lumut...

breast, bosom, mammary glands, buah dada, payu dara, tetek, kantung susu... tahap kelucahan sesuatu perkataan bergantung kepada penggunaannya... contoh:
bola saya keras.

to think that such an innocent picture like that can be twisted and turned into such a hilarious read showed how skewered the commenters' brains are... heh.

ikanriang said...

dulu waktu aku darjah 6, ade satu pagi tu, di saat aku sedang bersiap untuk ke sekolah, TEPON UMAH berdering.

kring kring.. kring kring..

aku angkat. pemanggil diam.

'hello?'

'abang nak cium tetek kau boleh..'

bodoh kan?

p/s : tak tahu sape pemanggil bodoh tu sampai sekarang

ikanriang said...

dulu waktu aku darjah 6, ade satu pagi tu, di saat aku sedang bersiap untuk ke sekolah, TEPON UMAH berdering.

kring kring.. kring kring..

aku angkat. pemanggil diam.

'hello?'

'abang nak cium tetek kau boleh..'

bodoh kan?

p/s : tak tahu sape pemanggil bodoh tu sampai sekarang

beetleLO ™ said...

dua2 aku suka