Tuesday, November 3, 2009

PAKAR PENCARUT


syukur wa sudah selamat membaham soalan-soalan exam petang tadi walaupun ada jugak soalan yang wa rasa kurang bernafsu nak baham.lalu wa biarkan saja tanpa dimakan.nak buat macam mana,wa ikut sunnah kunyah 40 kali....dan lusa wa akan baham lagi soalan-soalan yang bakal dihidangkan.harap-harap soalan nya dipanggang mahupun direbus supaya kolestrol dapat dikurangkan..

ok lah wa serious.amik masa kejap menaip sebelum wa pergi asah pisau untuk dibawa bersama ketika membaham soalan lusa.wa nak buat sikit journal memandangkan ada mereka yang meminta wa berbuat demikian.ingat.ini yang terakhir.dan lepas ni jangan sesekali datang bawak isu kongkek,kondom,babi,sundal..or ape jadah haram yang telah dihamburkan pada komen di entry yang lalu.

si penulis agak terkejut.ye benar.penulis tidak sangka luahan hati sekadar ingin memujuk diri sendiri telah mengundang kehadiran "pakar-pakar anonymous".entah dari pelosok mana penulis tak nak amik tau.traffic buat entry itu juga merupakan traffic yang tertinggi yang pernah dicatatkan dalam rekod esoksemalam.tapi apa yang sungguh memalukan,kehadiran mereka sekadar mahu menghina,mencarut,mencaci cela sesama kaum tanpa mendedahkan identiti sebenar.penulis sendiri keliru apakah yang telah berlaku.

buat cik anonymous,sudah jangan perbodohkan diri kamu lagi.maaf atas teguran dari aku.jika desas desus cerita kamu itu tidak benar sila tadah tangan minta pada yang Maha Esa.sesungguhnya kamu teraniaya.tapi jika benar..sila bertaubat selagi masih ada ruang.tariklah si jejaka ke arah yang lebih baik dari sebelumnya,lalu kamu juga akan dipandang mulia.

buat si pemerhati.ramai yang ingin tahu identiti kamu.si penulis juga merasakan tempias dengan kehadiran kamu.cik elianez juga ingin tahu.cik anonymous lagilah nak tahu.buat si pemerhati,hentilah menaikkan kemarahan cik anonymous.jangan nak buka isu kongkek or kondom dekat sini.takut diterajang penulis kelak.

dan buat pemaki cik anonymous..sudah-sudahlah.tak guna memaki hamun.biarkan mereka dengan dunia mereka.mereka bahagia,mereka suka gelak ketawa.mereka menderita,mereka sedih menangis hiba.apa-apa pon....jaga diri masing-masing.aku dah terlalu hina untuk nasihatkan kau.lagi-lagi kau si jejaka.penulis memang hina.

dah saya cakap banyak-banyak pon nanti saya kena halau balik pergi cermin diri.jangan risau saya tak jentik awek kamu.

im done...

p/s:jangan sampai terlalu ramai pakar "pencarut".

gambar dari blog chotz.

kalau korang tak ada kerja,jom layan kisah cinta lumut,
eh silap.kisah cinta miss chika.comel and sweet.
-Allah Maha Adil-
boleh pergi layan lagu dekat blog ber_uwang.
jom bagi semangat buat beliau.
all the best untuk sesiapa yang nak exam kay.

44 comments:

faizal said...

dgr sume pe yg lumut ckp...

err..1st kah?

sayu=pilu said...

hohoho bagus lumut bagus.... chill kkk aku pon tengah menchill kan diri aku ko kalo nak mencili kan mulut dorang terserah weh aku tak kesah...wakakakak

oranglidi said...

nombor3!!!

joegrimjow said...

malas nak layan anon

avid gunner said...

esok jawab elok2...abih exam balik msia terus...jgn merayap!

maiyah said...

ekeke.. ade ker nama jalan camtu, guling2 gelak nih

lumut said...

to PEJA,
nak dgr,dgr.xnak sudah.masing2 ade hak n hati.

to SAYU,
jgn cili mulut weh.buat msk lomak lg best.

to ORANGLIDI,
tahniah!!!

to JOE,
xpayah layan.

to AVID,
ye aku balik.tix da beli....huhu

to MAIYAH,
haha..mestilah ade.bukti dah tuh.pelik2.

chika said...

Salam.
Terharu saya kamu pergi masuk blog saya bertubi-tubi.

T___T terharu ni.

ikanriang said...

bertaubat dengan sumpahan 4 perkataan semalam.
astaghfirullah....

buat ape la aku ikot sangat hati yang betul tu semalam..
takde pekdah pun..

nursarah said...

betul2, blog lumut bukan medan 'pencarutan'..

rilex2 la even rasa sentap!

dan gunakanlah bahasa yg sopan..

sabar mut..aku tetap menyokong kamu dengan mengkomen tanpa sebarang pencarutan..yeah!

lumut said...

to DZUL,
bialah mereka dzul...

lumut said...

to IKANRIANG,
haha..biase ah tuh,.sume manusia cmtuh.tengah mrh susah nak kawal beb.

to CHIKA,
i love ur love story okey!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!penuh dgn cinta suci dan ah aku x tau nak ckp ape.sweet gle!

to NURSARAH87,
bagus..kau lah pengomen contoh..hehe..nak award?=p

zul efron said...

bersabar ye lumut...
pedulikan mereka...

kaxx said...

budak-budak ni ikut sangat nafsu marah. cuba tenang macam aku. jadi aku sebagai contoh. haha

mier@merr said...

yeah.... sok ko nak baham pe lak? kambing golek ek?? ekeke...


aku mmg harus pegi blog chika stiap kali dia hapdet.... :)

ber_u_wang said...

malu i you promote kat sini..

yeah dah ceria dah..

bila balik?

inDah iNdrIana said...

relex2..
bt x nmpk sudah..
ape ade hal la..

sharamli said...

pemaki cik an0nym0us?
hu3..sp pencetusnya?

lumut said...

to BER_UWANG,
bagus ceria..24 nov smpai.

to MIER@MERR,
serious comel love story tuh..
aku suke..isk.

to KAXX,
manusia mane sempurna.aku pon mrh gak.hu

to INDAH,
nak buat xnmpak ye..ok jom rileks.

to SHARAMLI,
akulah pencetusnye.so aku lah yg layak dimaki..sile.

Sharif John said...

Biarlah mereka semua gila sorang2

acap said...

ntah hape2 mreka2..

seroja jingga said...

alah mut
lantak pi lah cik anynmous sume tu..
kalo berani tunnuk lah link
tapi takut lak
tak ade telo lah tu..
or tak cukup sundal nak tunjuk diri..
mintak ham[pon lah kalo si pemerhati baca,...
gua tak dulik..kalo lu pemerhati or anynmous suka carut..
gua pon suka carut..

satu je wa nak cakap..
kalo rasa bagus gile and berani maut..tunjuk lah diri
kalo tak jgn belagak bagus..

lumut..jum kita enjoy
lantak lah dorang ni..
doranh ni jugak yg buatkan kamu glemer kat sini mut.

hahhahahaha
to pemerhati
to jejaka
to anynmous

say F**K off to people's life
hahahhh

Aku Beskot™ said...

da xkn ade da kekacauan lg kt blog ni..
sbb td CHOTZ da bekalkn tiap sorg parang ngan pisau..
xtau la da setel blom pertempuran tu.
hoho..


buku nota:
oit mut..
lusa lu nk p memburu kangaroO ke??
wa folow..
wa nk tangkap anak kangaroO..
nk wt jd pet.haha..

Daffodil D said...

dah mrs chika dah tu...hek~

Daffodil D said...

dah mrs chika dah tu...hek~

lumut said...

to SHARIF,
kamu jgn gila pulak ye.all d best utk aktiviti sume tuh k.

to ACAP,
ntah.biar .

to SEROJA,
ntah..bialah sis.dah hepikan diri sendiri...hu

to BESKOT,
hahaha..byk la lu nak kanggaroo bagai..ngade2 .lempang kang.kahkah..

to DAFFODIL,
oppss..silap.hehe,bialah aku bg die rse mude.

chokio_nia said...

perghh..aku tgk, maken exam maken byk post ko..tape2..ilang tensi kan..huuu

hurmmm..aku rae aku ske ko yg dlu ah..lagi bebas ko ckp..cm sembur je..tbe2 rindu lumut dlu..aiseh..

lizz said...

bagus. aku suke ko nyer habit same ngn aku. makin stress exam, lagi byk kali ko update blog. best beb!hahaha

p is an g said...

kat mana weh jalan *** tu?

nak gak gi situ.
kah3

otak kena suci ni.
nak menghafal rumus ni.
haha.

eh.
jom gi makan sardin.
aku dah lapar ni.
huhu.

=)

triple x malaya said...

anonymous mereke tu penkritik yang sengal..

lumut said...

to CHOKIO,
haha...ikut mood beb.klo time aku sembur aku sembur.time jiwang...kite jiwang..haha..aku same je..

to PISEY,
pe brg sardin...mcD la paling koman pon.hee

to LIZZ,
ha blogging mmg best...ko mmg.geng lah kite.

to TRIPLE X MAALAYA,
emmm biakan mereka...

mamai said...

huhuhu dasat nama jakan tu saper la yang berani wat camtu

rda said...

betul tu, hentikan semua carutan. bukan menjernihkan keadaan, lagi mengeruhkan ada lahh. cheer up lah lumut.

miss lulu said...

ilek2 ye...

chotz said...

uikh, patut la aku terbatuk2 time menum susu td, ada org seru2 nama aku....uikh!

oranglidi said...

ye la. blog wa xbest mcm blog lu. polower 200.

sayu=pilu said...

hohoh lumut...aku baru makanmasok lomak udang tadi wehh..mummy masak kan tuk aku sodp wa cakap lu....hehehhehe

lariiiii lelajuuuu

ikanriang said...

hehe, puan chika, virus visit blog puan sehari 3 kali bakal menyerangi saye (^_^)

lumut said...

to MAMAI,
haha..memang dasyat.tah paper.

to RDA,
kau pon rda..jgn lupe chill.kau kuat bukan?

to MISS LULU,
ilek beb..hehe

to CHOTZ,
haha..ngade2..nasib baik tersedak je...kehkeh

to ORANGLIDI,
ah byk la ko.ko yg tipu kan.ko ckp blog kepala 14...isk.jgn la kcik ati.org gurau je.sape suh ko ckp tokey blog 14.isk

to SAYU,
ape motif kau ckp psl gulai tuh???no hal beb...see the hand la..aku pon leh masak..sabar malaysia sabar..siap ko sayu.

to IKANRIANG,
haahahha...kau pon dah berjangkit ke ngan aku...sweet gle beb!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pakcik kordi said...

ala..lek le...oden ok je..hehe...alamak...mencarut tul pic tu..photoshope tu
hehhee...

Koyuki said...

aaaaa...

tertidur semalam utk membaca ape yg kau tulis..

nak g baca la nih..

(-___-)

((still menguap))

lumut said...

to PAKCIK KORDI,
haha...tu ah ku pon rase photoshp.haha

to KOYUKI,
ceh..rajin lak ek ko nak bace.

Lifesaver said...

aku duduk tanpa berat sebelah. mana2 aku tidak sokong.

eLianEz said...

Yeay! Y0u've d0ne the right thing! The rest just leave it to The Almighty ok..go0d luck exam!