Monday, November 9, 2009

bola-bola

bukan bebola ikan ye.dan juga bukan bola-bola api yang macam dinyanyikan oleh achik dan nana.berjoget tergedik-gedik dengar lagu bola-bola api sangatlah tidak masuk dengan jiwa.isk aku benci betul lah lagu tuh.sory to say lah macha.hehe

memang peliklah kalau aku komen pasal bola sepak.sebab aku tak de lah minat sangat.kalau game yang aku tak main,selalunya aku kurang minat.tapi aku cuma perhatikan saja dari jauh gelagat penyokong fanatik,pemain,pengurus pasukan mahupun mereka yang menjadipengutuk.cukup sekadar memerhati,dan buat kesimpulan sendiri dalam hati.tak payah nak tunjuk-tunjuk sehingga bakar mercun dan banner mungkin??oh tidak,saya tidak layak cakap pasal ini.tapi kalau ajak saya bermain bola keranjang.sangat minat ok!!kan bagus kalau excited untuk turun court dan pegang bola itu sama seperti excited dan tangkas ketika turun katil untuk bersolat subuh.sekadar bermuhasabah.

dalam kenangan..
[basketball team 2005]

bila baca entry si avid gunner dan situs muhd zahari,seperti ada betulnya.malah ada idea mereka yang aku sangatlah sokong sampaikan aku baca sambil mengangguk kan kepala.oo yeah~~study untuk exam pon tidak begitu kan??oh no!!

lalu aku tinggalkan komen di entry situs muhd zahari yang berbunyi..ehem2:

"""bukan nak cakap pasal kenegerian ke ape,tapi nampak sangat semangat kenegaraan pon tak ada,apa salahnya kalau negeri sembilan dah menang..bangga je la sebagai rakyat malaysia.ini menyumpah cakap buang duit datangla bila kalah.ini ke kata support sukan malaysia??sebenarnya bukan ada semangat kesukanan sangat pon tapi semangat kenegerian itu mengatasi segalanya.tapi,apa kata tingkatkan semangat kenegaraan pula.so dat bila malaysia lawan MU,tak ada lah ramai orang dok sibuk pakai baju kaler merah..oo yeah~~chill..""""

ntah kenapa sejak kebelakangan ni semangat patriotik dalam diri aku semakin bercambah.bukan tuh je..semangat menjaga alam sekitar juga semakin meningkat.adakah aku sedang berkempen?oh saya bukan anak wakil rakyat ok..
what say you??
silalah ke blog avid gunner dan situs muhd zahari.

44 comments:

sayu=pilu said...

ahaaa aku 1st..caya lah weh

padan muka ko beskot

LORD ZARA 札拉 said...

hahaha~

aku memang gilakan bola~

pedulik apa dengan benda lain kadang2~

kih3~

Nini teDDylicious said...

fanatik yg fantastik!!

sayu=pilu said...

yeah..aku sokong ko sahabat teman kawan... aku pun heran mana tak heran agama kuat tapi akal sejengkal..oooppssssssssssssss sory tak kata kat sesaper kot k...

Razman said...

sebab tu aku suka bola laen..

caluk@cencaluk said...

aku minat fishball aje ha ha

rda said...

em, aku suka sukaneka bawak bola pingpong dalam sudu. dah, bye,

kEy said...

Hmmmmm.....lumut!
k0 suke b0la keranjang ek?
ni yang aku nak minat kat k0 nih!
ade gaye sakuragi tak k0 main basketball? ekkeke..=P

Razman said...

weih, ko jgn wat hal lak x g..aku sepak ko kang..ritu ko beria, aku dh kopemkan ko nk tarik dri lak..

Koyuki said...

kite mmg bangkang lah dgn perangai penyokong yg mcm primitif tak ada bumi nak berpijak

mmg tak setuju, malu dan siap kutuk lg la

tapi tolonglah

utk semua,

jgn kaitkan benda ni dgn agama ataupun politik

mana kite nk tau yg penyokong haram tu ada agama byk mana..setinggi gunung kah agama di dada mereka?

tak tau kan kan??

jadi fikiran biar rasional

jgn main sedap saja..

-Lumut, kite tgh berkira-kira nk masuk contest kau lah, yihiii-

mamai said...

bola kita dan di mana juga semangat kesukanan itu sudah tiada.

pernah juga mereka berkata bahawa sukan dapat mengurangkan sifat racism hakikatnya dalam sukan itu sendiri sudah rasis

ber_u_wang said...

balik nanti joint puteri umno ye..

jen - jen punye cite said...

xnak sebut pasal bola kalu xnak tgk aku nagis..hehe..nntikan post jen..

sayu=pilu said...

sory kalo ada sesaper yg terasa bukan nak mengata menyentuh bab2 agama nih.... tapi itu sekadar pandangan jer...

sory erh sesaper yg terasa... aku pun tak suka politik2 or what eva...

dat jus my opinion....thanzz and sory...

zul efron said...

realiti kan?
mmg susah sket nk telan..

adaNiff said...

oh at least u know bout bola..

aku ni haram jadah x tau.
men bola jaring pun x reti -_-"

dari planet manekah aku?

Paan said...

Dah pencen jadi patriotik ni...

beautiful_rose said...

itu silapnye org melayu nieh...kalah menang adat bersukan kan tol x.same gak macam "hidup" kadang2 cerah kadang2 mendung.

kalo due2 nak menang susah gak coz setiap pekare itu akan tetap ade pro dan kontra nye.kalo x,kite x tau lah kat mane bezenye sesuatu pekare tu.

kalo menang mybe kelebihan dari segi latihanye,semangat dan kekuatannye.kalo kalah mybe de kekurangannye...so,dari situ ambik pengajaran.kaji dari mane kesilapan itu berlaku.mybe lepas nieh,care dan gaye permainan itu akn jd lebih baik...sape tau kan =)


"majulah sukan untuk negare!"

avid gunner said...

gua tengok nama kelantan dah tercemar gila babi dah skang ni....gua hrp bolasepak tak dikambing hitamkan gara2 mereka...keh keh...

"majulah bola sepak demi islam hadhari"

~hAti bErgEL0jaK!~ said...

sangat2 betulla weh..
sokong bagai nak rak negeri2 mereka..
tapi bile time negara entah kem mane je..macam negeri diorang bukan dalam msia je..huhu

aishah_conteng_je said...

saya di stadium hari tu macam nak pengsan tengok attitude penyokong yang tak guna otak buat perangai..memalukan..dah la saya duk dengan mat saleh kat sebelah..

den tak kesah la tu..janji nogori den dah monang bosar.

tapi..rugi la kan..bila sukan tak menyatukan

CinTa Lea IxoRa said...

sume bola lea xminat.. cmne tu? hehehehe

Azuan said...

bola best tapi agak agak r..

Kapten said...

nasib baik bukan sabah main

pasal bola Malaysia ni bukan org tak sokong bolasepak malaysia tapi dah tak menghiburkan camana nak tgk... bolasepak sekarang bukan sekadar sukan tetapi hiburan

tu sebab dari dulu nak guna teknologi moden dalam pengadilan tak jadi2 (konteks bolasepak dunia) sebab nanti hilang syokkkkk.

kalau malaysia nak maju balik dalam bolasepak ni kenalah create balik player2 hebat yang menghiburkan, persaingan sengit, masa perlawanan yang sesuai untuk tontonan di stadium dan rumah.. dll

merepek plak... mcm ler ko minat sangat tgk bola

wakaka

mier@merr said...

haha... da xmo komen psl ni... byk sgt da dikomen kt blog org len....


~aku suke meatball..cane tuh? ekeke

nursarah said...

ntah nape, aku sokong komen ah fatt.. local main tak menarik, bila jatuh baring lama2.then kuar padang..busan je...tu pasal aku tak tengok sangat..

kalau match antarabangsa cam euro n worldcup, bleh katakaan 80% match aku tengok..sangat interesting tau game diorg..huhu..

maafla I hilang semangat kenegaraan bila cakap pasal football..

I sokong bintang cam nicol..world star gitu..br interesting..

joegrimjow said...

komen dlu
sblom p blog tu baca


hidup kelantan
sekian

azzaliena suziantie said...

lummutt...
lu gi gath tuh ke??

green said...

1 malaysia..
ahaks~

cahayachenta said...

cakap je la ko dh tak sbar2 nak balik msia.. kan kan...

alvin takda umah harga 8juta said...

mungkin kau bakal wakil rakyat barangkali...

yusuf mujahidin ™ said...

aiseh...lupe lak


http://kakikubangkumu.blogspot.com/2009/11/aku-lumut-dan-sesuatu.html

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum.

cik lumut...
ni sy serah borang contest...hehehe


sj nk cuba nasib..


hoben jang hoben..hahaha

i'msosupernotcool said...

bile da too much kenegerian...
we see wat happen rite...

futbol suppose to be way better...
not only players but fan itself..
duh...

maiyah said...

kalo kecoh2 mmg malas nak tgk bola nih :)

lumut said...

to SAYU=PILU,
wah suke kau ye.mane beskot neh..hmmm

to ZARA,
wah..tahniah.nasib baik bola x gilakan kau.hehe

to NINI,
haha...fantastik beb!!

to RAZMAN,
mainlah bola kau sendiri mcm tuh.

to CALUK,
aku pon minat yg itu juge.

to RDA,
aku pon suke tuh,kite samela.

to RAZMAN lagi,
senyap lah kau kain buruk.

lumut said...

to KOYUKI,
kalau kau bangkang..aku pangkah boleh?hehe...oii sila masuk contest aku.peserta pompuan 2 org jer?aiseh.

to MAMAI,
haha..setuju wahai wakil rakyat mamai.=p

to BER_UWANG,
erk..lumut kah kamu tujukan itu?

to SAYU lagi,
erk aku x rse pape.itu cume opinion kau.

to JEN,
kau nangis?sgt sweet kan?

to DZUL,
yup.kalau susah nak telan ape kate simpn je.

to BEAUTIFUL_ROSE,
mentality org mlayu mmg susah nak ubah.mungkin sbb telan garam dan santan terlalu banyak?

to PAAN,
haha..boleh plak kau main pencen2 yer.

to ADA_HAIRUNI.
planet pluto ker?=p

lumut said...

to AVID,
kesian kelantan.aku cume tgk je dr jauh.bagus slogan kau tuh.

to HATI BERGELOJAK,
yes!!thanx kerana sependapat.hu

to AISHAH,
bestnye kau mengalami.ko ok kan?xcedera pape ye.alhamdulillah.

to CINTA,
adeh..payah tu lea.bebola ikan ok je kot.haha

to AZUAN,
yes.pandailah beragak.

to FATT,
haha..jgnlah kantoikan aku x minat bola ok.

to MIER@MERR,
meatball pon layan gak aper?haha

to JOE,
sila lah komenhidup malaysia!

to NURSARAH87,
wah u.. international gitu.hehe

to SISENGAL MUNGKIN,
yup.wa pegi.lu?jom ah.

bolakeranjang said...

dalam hamba tu ko yg mane mut?

lumut said...

to GREEN,
yeah~~i like.

to CAHAYACHENTA,
ala..mcm mane leh kantoi ni..ko neh kan..malu ai.haha

to ALVIN,
ohh..aku?tidak mungkin.

to YUSUF,
salam.
thanx yusuf!!approved!!!hee

to i'MSOSUPERNOTCOOL,
yup..sume mende terbakar...gara2 kenegerian..aiseh.

to MAIYAH,
x yah tgk.tonotn je sis.hee

muhdzahari said...

err..malu pulak rasa. kita lama tak komen sini, tapi blog ni tetiba promo blog kita. hukhuk..

bukan apa. takde idea nak update blog. secara automatis nya jalan-jalan ke blog orang lain pun tak.

owh ada contest ya? confirm. pending.

chokio_nia said...

haha..kempen ntok ape weh??majlis perwakilan pelajar??haha

beautiful_rose said...

telan santan dgn garam byk??? ermm mybe kot...terlalu byk mkn santan wt otak jadik lemah jugak.sbb tuh sush nak bpikiran terbuke.

tlalu byk mkn kepale ikan dan organ haiwan pon jd penyebab gak =p smpi bile2 pon org melayu akn terus berade di takuk lme kalo asek pk mcm tuh.

Lifesaver said...

diaorg tak faham tu...kena bagi faham balik