Monday, November 30, 2009

terpaksa berambus ke auckland awal..

ticket untuk pulang pada februari nanti dah burn macam tuh je.burn macam kau bakar mayat india lepas tuh abu die ko amik jadikan "nandek"...habis melayang duit seperti asap-asap perokok tegar.ewah.merepek.

tiada apa perlu disedihkan.

lumrah hidup.jadi perlulah sentiasa bersedia...

dan beberapa jam yang lalu..aku dah pon layangkan lagi duit untuk beli ticket pulang ke auckland.melilau aku cari tiket paling murah supaya badan aku yang berat ni dapat diterbangkan lalu dicampakkan lagi ke bumi auckland tuh....

aku berkeras untuk beli tiket gune duit aku sendiri..abah tak payah lah nak susah-susah..duit makan nanti aku fikir kemudian.ataupun fikir secara positif,inilah masanya untuk aku kuruskan badan..ewah..haha.gelak je...kan bagus macam tuh.nampak happy...ceria..tak kesah lah apa pon yang melanda...

tapi kadang-kadang mengeluh jugak.letih.
namun mesti tabah..kuatkan semangat..
aku kan pelakon yang hebat..=)

kali ni balik transit dekat gold coast pulak.tak jadi transit kat melbourne..tiket MAS straight ke auckland dah burn.anggap je la aku bersedekah dekat company MAS tuh.nampak mulia lah jugak kan.haha.gelak lagi.

oh ye,hari ni genap seminggu aku pulang ke malaysia..dan 31 december ni..aku bakal berangkat dan tinggalkan malaysia semula...tabah.tabah.tabah.

=).senyumlah lagi.

perjalanan pulang nanti...

K.L---GOLDCOAST
31 dec (9.40pm)---1 jan(7.50am)

GOLDCOAST---AUCKLAND
1 jan (6.25pm)---2 jan (12.25am)

abah offer untuk belikan aku handphone baru..tapi aku tolak....tak apelah..bukan penting pon..dan nextweek aku nak turun k.l dalam 4 hari...saja jalan-jalan jumpe kawan-kawan..dan..jumpe blogger mungkin??hehe..kalau ade yang nak turun kl inform lah.boleh makan mcD same-same nanti.hehe.take care semua.

aku kene rushing jumpe kawan-kawan n sesape je yang sudi nak lepak dengan aku.lagi satu burung kiwi tuh ade banyak aku beli dan macam tak sempat nak abeskan bagi kat orang menjelang 31 dec.jadi siapa yang jumpe aku..aku rasa nak bagi je burung kiwi sorang sekor.hehe...tapi janji jangan buang dalam longkang.haha...ohh pemenang contest hadiah die bukan burung kiwi.lain la sikit.=p

84 comments:

ween said...

nak jumpa kau. uwaaa.

ween said...

Lumut, jd gi Genting?

ween said...

Lumut, aku ada beberapa soalan utk kau. umur kau berapa eh, kau pernah mention x kat sini, aku xberapa alert la. huu. lg satu, kau org mana, pernah mention ke kat sini? lg sekali aku xberapa nak alert. he

ween said...

Lumut, thanks hadiah kan aku seterika. terharu. waaa. tp kalau kau hadiah kan aku tukang iron baju sekali, lg best. hehe ;p

thanks for joining the contest. muah :)

Jalak lenteng said...

Aku pun nak jumpe gak ngn ngko..tapi aku tak reti..hahaha..

takpe mut..dapat cuti2 sebulan pun jadi..

weh..beskot ngadu kat aku yang die kecewa sbb kalah kontest..

aku rase mcm dapat bau2 yang koang ade gath kecil2 ehh..beskot telibat kah?

Jalak lenteng said...

Aku pun nak jumpe gak ngn ngko..tapi aku tak reti..hahaha..

takpe mut..dapat cuti2 sebulan pun jadi..

weh..beskot ngadu kat aku yang die kecewa sbb kalah kontest..

aku rase mcm dapat bau2 yang koang ade gath kecil2 ehh..beskot telibat kah?

NuR said...

kamu seorg yg tabah..
don't worry
kita semua pelakon atas muka bumi ni..
teruskan dgn apa yg kamu ada skrg..

smilee..

rda said...

Aku nak jumpa kau jugak lah lumut. Haha. Tapi tulah. Aku busy yang teramat sekarang ni. Kalau ada rezeki, adalah kan. :)

NuR said...

wah..kejapnya dah nak balik..
nak jumpa lumut gak..
leh tak?

Lelaki Ini said...

nape kne balik awal???

mier@merr said...

mut...burng kiwi tu pn aku nak gak...ekeke....

tamak...tamak....

aku nak gak...

haha

avid gunner said...

tiket straight ke auckland tu lu bagi gua bleh?

ke lu dah buat nandek dah?

alimbz said...

cuti lame2 xbez gak lumut..lau aku la..ko aku xtau lak..haha..

p ko kan dok jauh..mesti nak cuti lame2 kan..hihi

aku 9 g KL..kt UM..ko g carik aku kat kolam renang UM..da latihan renang..haha..aku mmg xleh kuar dari UM kot..hihi

YobSumo said...

kat Goldcoast satu hari tu agak2 sempat tak nak main ngan dolphin?

kagum aku melihat kau taknak ambik semua benda yg bapak kau kasi. bgus2.

Fatul Akrul Ramli said...

nak jumpa kau lah.. boleh dapat burung kiwi tak?

att ashburn said...

xboleh tuka tarikh ke tiket flight tu? syg......
dtg kl roger je aku hehe..boleh teman shopping brg nk ke nz..ko kn dh de pengalaman haha

laila said...

tahniah
kau memang anak yg baik
aku ni jgn kata yg di offer
tak offer pun aku mintak
semuaaaa aku nak

eh burung kiwi pun bagi aku sekor

ber_u_wang said...

cakap kat abha... lumut tak nak handphone ... kasi kat pak cik aje la... apo kono pak ci ni..



derita kita tak sehebat derita orang lain

abe long said...

korang ni...sume nk jumpe lumut..popular sgt ke die tuh?
ade popular mcm Tun PM4?
ade popular mcm obama?
xde kn?
xde kn?

jd aku xmo jumpe lumut..

tp


lumut : jom kawen
hahahahhaha

abe long said...

eh eh eh... aku nk gk burung kiwi.. heehe

misz benida said...

eh,aku nk gak burung kiwi tu..boleh tlun kiwi kasut aku hri2..haha

sayu=pilu said...

ko ok lumut...sedih aku baca 2 n3 ko yg lates nih....sabo k...weh aku nak kiwi sekor tp aku tak dpt jumpa ko..ko pos kan bleh...eheheehhhe

tc tau syg ko weh...pluk2 skit kis2 skit hehhehehhehe

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

"lumut xnk hp..lumut nk laptop br je.."ujar lumut didalam lubuk hatinye.hehehe..

beautiful_rose said...

huhuhu burung kiwi??? kalo wt sate @ masak lomak sedap x? aku nak try wt masak kari buleh? =p hehehheh

hisham said...

so burn cmtu je la tiket tu ek...sian2...ye ker??xleh jual kt org lain..?

ain farahain said...

adeh!
weh, awalnya ko balek
g kl WAJIB jumpe ak
ko tggu je kat mane2
iAllah ak leh pick ko
WAJIB singgah uia
kalo x kompem dak2 2 ngamok
:)
dah r 'sggh' je msia
cet~

ain farahain said...

p/s: ko jual r ticket ko kat member2 ko. pe susah~

lumut said...

to WEEN,
aku g genting tuh..nak jmpe aku?bile?haha...boleh je..hee

to JALAK,
haha..ngade2 lak beskot ckp kecewa sbb kalah..hehe..gath kecil?erk..aku free je..org len ah..aku trun kl nextweek.

to NUR,
jadila..kejap je.hu..nak jmpe?oke je..hee

to RDA,
adeh..ko busy ke?ble yg ko x busy..make sure before 31.

to GHOSTONE,
terpaksa..summer skool.adeh.

to AVID,
ade lg tix tuh...lu nak?tp atas name wa lah..wa x rse leh tuka owner..sbb wa beli murah tix tuh.time promotion.

to MIER@MERR,
ko nak gak..dtg jumpe aku lah weh...aku malas ah nak post.haha

to ALIMBZ,
tp aku nak balik tiket ko tau lah bape..tu pasal nak cti lelame..xkan xleh kua langsung.ko ade swimming class..?

lumut said...

to YOBSUMO,
adeh..mane lak aku nak cari dophin kat airport tuh..dalam akuarium?hehe...xpyhla nak kagumm..hmm

to FATUL,
nak jumpe?ye2 je kau neh...aku nak bagi je sape yang jumpe aku time cuti neh..hehe

to ATT,
xleh..sbb aku beli time promotion arituh...so syarat die mmg xleh tka.

to NORLAILA,
haha...ko nak burung sekor?meh ah trun kl..hehe

to ABE LONG,
haha...siot je komen ko neh,nak burung kiwi?jom la lepak mkn mcD.hehe

to BER_UWAG,
hmmm..pakcik..kalau derita pon..mesti kene buat happy jugak..hu

to BENIDA,
hahaa....ko pakai kiwi kasut lg ker?=p

lumut said...

to SAYU,
jgnla sedih...ko kan kuat..hee..post?ala..rth ye2 je ckp nak jmpe.porah..

to XTIONKAMEN,
haha..pandai ko bace isi hati aku kan?haha

to BEAUTIFUL_ROSE,
ko panggang je..kurang skit kolestrol.hehe

to HISHAM,
x leh kot nak jual kat org...sbb ats name i.so xleh..dah lah beli time promotion..so xde special treat la..

to AIN,
bukan niat aku beb nak singgah je..terpaksa....huhu...xleh jual..tix tuh atas name aku la..dala bli murah..promotion arituh..leh jual ke beb?

Ann said...

ko blk awl sbb buat summer paper?result budak2 auckland dh kuar kn?result ko mcm mn?

lumut said...

to ANN,
ha..pandai pon..sbb aku nak buat summer..bersusah2 dahulu bersenang2 kemudian..kene bersedia...so buat je la summer.result?bolehla..ape yg diusaha..itulah yg dpt..

MuhD NoR AzyM said...

Burung kiwi sodap masak lomak tak? Haha

.rafiq. said...

okeh cantek ah lumut. simpan untuk aku satu tau. aku ambik kat seremban.huhu

chah~ said...

aku s gi KL. tp aku nak sekor.. bole tak? bole tak? hahaha.. (wat muka x malu.)

░♥si lampu neon♥░ said...

teringin gak nak jumpe ko. segan plak . hurm cepat betul ko da nak balik sane ;( takpe lumot. tabah ;)Allah tu ade dengan kita selalu..

░♥si lampu neon♥░ said...

ade gathering bloggers ke? huuu nak join..

LORD ZARA 札拉 said...

aku nak gak burung kiwi tu~

huhuhu~

chokio_nia said...

ko tak cte pon apsal balek awal..apsal weh?

lumut said...

to AZYM,
panggang sodap kot..hehe..kurang kolestrol..=p

to RAFIQ,
bile ko nak ambik?kang ckp je..lempang nnt.

to CHAH,
la..ko x g ker?cmne aku nak bg...nnt posmen ketuk aku anta seko je..hehe

to NEON,
ko nak turun ke?turun la weh...hehe

to ZARA,
zara..nak ker?jom jmpe?kate nk bg popia..maner?

to CHOKIO,
adeh..aku nak buat summer school...huhu

alimbz said...

hihi..
sush nak kuar..
mane e transpot sndiri..
aku g under SUKSIS(sukarelawan siswa siswi PDRM)..
a'ar..de latihan reang kat sane

ezany said...

erk.. xkan burn camtu jer.. kan lmbt lg tu.. xleh claim ker.. dpt plg krg separuh pun ok la..

maiyah said...

adik.. bg le burung kiwi tu kat akak hehe..

Boneka tak sakit said...

owh hehe.. dasyat juga ko nie
okay2 TABAH YER

ko kerasa kepala juga eh
bagus lah kut... tapi hati kena lembut juga kut

apa2 jelah cik lumut..
ayah ko tak sedih ke ko balik awal..
aku seriust ak apahm situasi ko

tapi mcm personal lak kan..
wei aku nak add ko ym bleh..

ada ke ym ko sini hurmm.. sambil teropong pakai kanta pembesar

aloy_paradoks said...

kalau bukan burung Kiwi nak bagi burung apa?

seroja jingga said...

next week kita calling2..akak cnfirm jumpa kamu k

mamai said...

kalau dah turun KL tu roger la pakcik yer kalau kamu nak jumoa pakcik yang tak ensem nie hehehehe call pakcik kat no nie 019 2494394....pakcik ada masa marathon puisi tu nanti

Pensel Kontot said...

La mut pesal awal sgt balik?
entry ko sejak 2 menjak neh pilu jerk..pesal ek?

ko katne skrg...dtg lepak semban 2 rodger aku...aku next week last kat semban neh...aku akan ke perak plak...ngeeee

Faarihin said...

Salam lumut..

lor.. nape nak balik awal ni? aduhai.. cuti kan banyak lagi..
sedih aje bace entry lumut ni.. ape2 pun smoga tabah ye lumut.. nak gak burung kiwi tu.. hehehe.. >__<

p/s: rasanya besi di sana semakin berkarat kerana lumut di sini telah hidup dengan aktifnya.. huhuhu.. (^__^)

Efendi said...

burn cmtu je??ribu2 tu..gila ah

misz_nierah said...

nk kiwi jugak. wt la contest lgik T_T. anyway, bukan mudah utk lupekn perkare yg menyakitkan hati kite. cume 1 je, hati kene kuat. jd cm aku, byk kali disakiti,tp aku still bleh senyum. aku x nk org len risau pasal aku yg dh hampir mereng ni. ahaks~

Fhad said...

huuuuu nasib selepas event genting dow.. aku nak ko lepaskan burnug2 kiwi tu kat genting nnt tande perasmian.. hahaha.. bole ke?

Fhad said...

huuuuu nasib selepas event genting dow.. aku nak ko lepaskan burnug2 kiwi tu kat genting nnt tande perasmian.. hahaha.. bole ke?

Fhad said...

huuuuu nasib selepas event genting dow.. aku nak ko lepaskan burnug2 kiwi tu kat genting nnt tande perasmian.. hahaha.. bole ke?

zafa said...

maaf lambat update..nape ko kna pulang awal??2 bulan awal tu..nape eh?

Daffodil D said...

makdi haremmmmm. makan mamak suda...haha

Daffodil D said...

silap..bukan haremmm...cume kene boikot..hehe


*mekdi

siv said...

damn.
balik awal???
jumpe la weh jum.
roger aku!

Fhad said...

tamak gler aku tersend 3 kali.. hahaha

caluk@cencaluk said...

lumut kalau kau sesat kat kl sentral email aku ha ha

Huda Luna said...

lumuttttttttttttttttt


nk jumpe kau gak..
huhu..
nk ikot ween jumpe lumut..


syg nye ko burn kn tiket tu..


bgus nye ko gn duit sndri utk beli tiket..
mahai kot..
isk..

ms diaz said...

kite pun mahukan burung kiwi jugak..ahaks

pakcik kordi said...

mana kiwi oden huh?

jd tk kite g dating mut2?

err..ni kedai basikal mubin ke?

wong ah ian said...

ko tinggalkn kiwi-kiwi tu kt mane2 mcD yg ko pegi..nnt aku hangkut..ok?

Fara said...

Lumut,
Try la jual tiket tu online ke.
Manetau klo murah ade yang nak bli.
Dari burn je.
Syg giler kot!

jen - jen punye cite said...

lumut..miss u..!!!hahahaha..tetibe je aku..jumpe ko di genting..blanje aku.tq..bye

nazri.sensei said...

tiket aku pagi 31/12..tp ke sabah ar..haha

hanc said...

Salam Dari bumi dibawah bayu~~
Ape khbar?~ Hope Sihat na~ Koe Blik GOLDCOAST ke hujung bulan nie??~~ ala~ Tak sempat la aku nak jmpe~~
Moga Ko Happy2 selalu dengan hari2 mu.

*hari tu aku da antar email.. tak smpai ek?~~

Razman said...

weih
aku xnak burung kiwi..nak yg spesel sket gak..haha

rizputra7 said...

aku nak burung kiwi tue....boleh tak??

p/s : aku dah tukar link blog disebabkan ada masalah2 yg tak dapat nak dielakkan...nie blog baru aku http://riz7.blogspot.com/

nursarah said...

aku nak jumpa ko b4 31 dec..ko g klia ngan sapa? abah ko antar ke?..

abe long said...

chop...chop...
burung kiwi tuh idup lg ke or dah sedia tuk d panggang?
kalo xidup...xmo la...
aku nk bela....
hahahahaha
2 3 ari lepas tu kiok....

ha...lepak mcd? xminat ah..
lg pon xde wet nk p kl..kang sesat...
hahahaha
eh eh.. ko umo bape?
xmo ah... aku underage ag..
xleh kuar ngn girl
hahahahah

abe long said...

nursarah87...
ngn aku ko xmo jumpe ke?
hahahhaha
jumpe girl wat pe...
les ke?
hahahahhaha
larikkkkkkkkkkkkkkkkk bace buku dl...

CIK IZ said...

mcm best je kalau jumpa lumut, dapat burung kiwi tu... mane ade org buat.. hik hik..
~ nape balik cepat sangat...~

chotz said...

aku nak jupe ko lumuttttttttttttttt

jupe kat McD Bukit bintang jommmmm

Nabil Fizri said...

nk kiwi je

joegrimjow said...

ape ke hal cuti summer xsampai 3 bulan
cuti la bnyak2 lumut
ponteng je

nak p sana bulan 6 taun depan
akak blaja sana
kamo ade sana lg
auckland

anonymous said...

all da best...

mi rezo está siempre para usted...

saya. said...

weyh,burung kiwi boleh wat kiwi kasut tak?hakhak

takpela balik awal,demi mase depan ko gak kan?
so,jage diri bebaik,and have fun sementara diMalaysia kesayangan ni! :)

*peluk*

lumut said...

to ALIMBZ,
ala....kua je la..curi2.hehe

to EZANY,
xleh claim..sbb aku beli offer arituh..hmm

to MAIYAH,
akak nak ker???bg la alamat..hee

to BOBEKA TAK SAKIT,
aku memang keras kepala..ego..sume tuh aku...tp skang neh dah x sgt...hee..okehh...nnt aku approve...

to ALOY_PARADOKS,
bagi burung unta...haha

to SEROJA,
okeh..cun.=)

to MAMAI,
ok....dah c u ngan sis seroja..hehe

to RUFF,
weh ko kat semban ker/?bg no phone kat email aku beb.

to FARIHIN,
haha..besi tuh dah berkarat...erk.ko nak burung kiwi jom la jmpe aku..hehe

to EFENDI,
yup...burn je..nak wat cmne..aku beli murah arituh..dah ade diskaun..huhu

lumut said...

to MISZ_NIERAH,
aku mmg senyum..tp dalm sndri simpan.hee..wat kontes lg??adeh..hee

to FHAD,
ko nak lepaskan time perasmian?haha...

to ZAFA,
aku kene buat summer skool la..huhu...lame ko senyap.

to DAFFODIL,
okeh mamak..aku layan..hehe

to MIS SIV,
jmpe jom????aku okeh je..

to CALUK,
okeh...aku jmpe ko time aku nak g genting boleh?

to MISZLUNA,
jom la..aku memang mengalukan..hehe..mahal weh..da pokai neh.hu

to DIAZ,
kau nak jugak??boleh2..hee

to PAKCIK KORDI,
jahat gle pakcik kordi!!!!!!!!!!basikal tue dah siap baiki.haha

to AH IAN,
gile ko..aku bawak kat genting nnt.ok ek?

to MS.INDEPENDENT,
xleh la...mend etuh atas name aku..lg pon time kau beli tuh ade diskaun..so xleh jual or tuka waktu or date.hmm

to JEN,
ko rindu aku??adehhhh...cm x caye..poyo ko tuh.aku lak blnje ko..ko lah blnje aku..kate gantleman.haha

lumut said...

to NAZRI,
ko g sabah bercuti?aku malam ke goldcoast..

to HANC,
ko ade anta email??nnt aku cek..kadang2 aku terdelet..sbb spam bercampur aduk..cm haram.ko jage diri ek.

to RAZMAN,
ngade ah ko..bg betis nak peha..erk..aku x suke pepatah neh.haha

to RIZPUTRA7,
ok nnt aku dtg....dun wori..=)

to NURSARAH87,
fmly aku anta..tix aku malam..ko nak jmpe aku??anta email kat aku weh..bg num phone..

to ABE LONG,
ko nak ngurat sarah87 ker??haha..ske2 je ckp les..lempang mau?=p

to CIK IZ.
aku kene smbung perjuangan lak..hmm..jom jmpe..aku bg free je.ko leh bela..kompom x mati2..lalala

to CHOTZ,
nak jmpe aku?srious..aku segan ah..ko dah lah ensem..haha..bawak anak kau ok???hee

to NABIL,
ok ak bg nnt.

to JOE,
akak ko blaja auckland..dtg la!!aku ade lg la..kompem.leh ko bg adiah skali.haha

to ANONYMOUS,
adeh..ak x paham..thanx beb..=)

to PJM,
die leh tolong kiwi muke ko skali.haha..peluk jugak...

betul ckp ko beb.demi mase depan.hu

paraxixth said...

roger gua ok..gua kat kl.l juga

Lifesaver said...

nak wat camne..tak dpt aku tlg