Thursday, November 19, 2009

tiba di melbourne...

aku nak menulis untuk diri sendiri la..nak bermonolog...cakap sorang-sorang..tapi tak nak orang kata aku gila..jadi disinilah aku menulis.tapi diri..kau jangan lupa..bukan semua orang suka kau.tengok saja cik anonymous.selalu perhatikan kau.tak apalah..mereka suka.biarkan.

saat mengemas bilik no 5 itu..hati agak sebak..macam-macam bermain di fikiran.segala yang dilalui dalam tahun ini...disaksikan bilik no 5 itu..kadang-kadang aku mengeluh.tapi aku ingatkan si hati lagi,perkara yang sudah berlalu..tak usah dikenang.saat aku nak tinggalkan bilik no 5 itu...mata seakan bergenang,lalu aku tahan..ku tarik beg.terus pergi meninggalkan bilik ber no 5 itu...selamat tinggal kenangan...






AUCKLAND AIRPORT.
tiba di airport dalam jam 3.30 am.bla..bla..bla...banyak benda yang berlaku.punya la risau berat cargo luggage berlebih-lebih.but then ok je tak ada problem.masalah tiba dimana hand luggage tak lepas untuk dibawa masuk disebabkan berat yang berlebihan.try slow talk.aku cakap aku student.boleh consider tak.bla..bla..bla..time tuh dah nak dekat pukul 6 am.sedangkan departure pukul 630am..last-last masalah terpaksa diselesaikan dengan membayar 73 dollar demi hand luggage yang menempatkan segala bagai souvenir untuk dibawa pulang...

MELBOURNE
(10.30 am waktu new zealand,830 am waktu melbourne)

huuuu..jaket aku tanggal serta merta.panas dowh melbourne.37 degree!!perubahan cuaca yang mendadak membuatkan badan terasa lain macam.tekak makin sakit..harap-harap tak demam.kepala sakit dalam umah pon terasa bahang beb...serious musim panas dekat sini,panas die lain macam...panas kering..berbeza dengan malaysia....

tak ada apa yang lebih menarik disini melainkan tempat shopping yang besar yang tak ada dekat auckland dan mampu mencuci dompet serta merta.scenery seperti biasa-biasa saja..mungkin new zealand lebih menarik dari segi natural beauty nya....yang penting melbourne panas pelik dan terasa bahang sampai dalam rumah....rumputpon sampai ada yang mati....panas!tapi api neraka lagi panas...takut.


56 comments:

Ain Suka Biru said...

hoho
beshnye naik aeroplane.

Razman said...

idup lg ko ek..haha

MuhD NoR AzyM said...

Yeay! Nak sampai dah! :D Hehe

nursarah said...

huhu...sempat ko update ek mut..melbourne ko stay kat mana?..uhuu

siggplus said...

sambal belacan auckland yang aku kirim aritu bawak tak?

i'msosupernotcool said...

igt da stop blogging.. haha..

seroja jingga said...

kamu perasan tak mut
bnyak blogger concern dgn kamu
seolah olah ramai yang berkira kira bila kamu
akan sampai.
antara excited dan debar..kamu tentu
mahu cepat sampai.enjoy ur holiday mut..enjoy puas puas..tataplah wajah2 kesayangan kamu..

dan jagna lupa..
jagalah sekeping hati itu..
hati kamu..

pakcik kordi said...

kata nk bg jaket tu kt pakcik kordi?

CinTa Lea IxoRa said...

hah..? 37 darjah... uh.. mcm pns yg tersgt je.. huhu..
take care lumut...
smoga slmt smpi ok

Pensel Kontot said...

mut...selamat pulang ke tanah air tercinta...ngeee

kawie2020 said...

selamat pulang yer lumut... nanti ko buat gathering aku musti join nyer..

melatidaisy said...

welcome back cik lumut..hepi2 sokmo deh :)

beautiful_rose said...

yey!lumut sudah mo pulang...........huhuhhu jge dr ko bek2 okeh! =)

.rafiq. said...

boleh tahan besepah tempat ko. da macam kapal terbang kertas dah aku tengok.

Boneka tak sakit said...

seroja cakap mcm ko world sgt lak nyampah campur jeles lak aku hahaa..

hehe aku suka part ko cakap ko kena bayar 73 dollar demi hand luggage yang menempatkan segala bagai souvenir untuk dibawa pulang..

hak hak hak sila lah hargai yer semua!
aku tau takde pown tu aku! tapi ecceh.. 73 dollar yer

Daun Bidara said...

bercuti ke?

░♥si lampu neon♥░ said...

woi ko balik meleysia keee mumuuu bawak kan aku bunga raya dari Melbourne wehhh

Ikan Manis said...

tak ajak!! nak kene lempang?

Daffodil D said...

wah.....best nyeeeee p melbourne...nak ikotttttt

chokio_nia said...

knape g melboune??ade ape ye sane??haaaa

green said...

come home lumut!!!

maiyah said...

dah sampai.. slmt meneruskan idup kat sana

maintain.. k :)

mamai said...

bila sampai KLIA tu kalau rajin roger pakcik yer

mamai said...

bila sampai KLIA tu kalau rajin roger pakcik yer

rizputra7 said...

aik..napa singgah kat melbourne??tak ada terbang terus ke kl ker??

Fatul Akrul Ramli said...

kau tau tak, aku teringin nak tgk gmbr yang ada muka kau..

joegrimjow said...

xmo kawan
wekkk!

Aku Beskot™ said...

gamba last lawa!!..

avid gunner said...

dah sampai msia call gua..hehe...

e. indah said...

welcome home dear ..

Kapten said...

aku suka pic last
lawa mcm beskot ckp

:: hayati :: said...

nape ditingglkn sejadah, towel,beg n bla bla bla tu lumut??? hehe....


moga lumut slmt smpi yerr...amin...

piNky LuCiA said...

ko hati2.. jaga diri, jangan lupa bekal kan ubat..

ber_u_wang said...

pak cik mendoakan lumut selamat sampai ke MALAYA

yoro okino said...

besh nyer..nnti bawak laa aku skali..duk dlm beg pon aku snggup
huhu

anonymous said...

anonymous yg x berlink tu bkn gwe yar...wawawa...

bestnya la dpt p overc...huhuhu...

lumut balik..yeay~~~!!!

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

ces~~
hampes lumut tinggalkan aku~~
majuk!

majuk!!

kekekee~~
woit,
belikan cokelat la tuk aku

Bulan Di Langit Osaka Biru said...

jge diri

chotz said...

selamat pulang mut!!

abe long said...

Seb bek xde nmpak yg pelik2 ....
hahahaha
besepah sgt

zuri3389 said...

selamat disana..jaga diri..hiasi peribadi..insya-allah akan tenang selalu...-namun ku punya hati, wasaalam

*Miss Geli^ said...

semoga segalanya berjalan lancar...

belikan akan koala satu yer??anak koala pun ok

Fhad said...

weh ko blk cni ade adiah tuk aku tak? hahah.. x ssabar nak jumpe bdk pakai spender atas pale ni.. hahaha

caluk@cencaluk said...

selamat balik

Lifesaver said...

moga selamat sampai!

Melz said...

lumut nak ikut :P hehe

Jard The Great said...

selamat kembali ke mesia.. ehehe..

lumut said...

to RAZMAN,
alhamdulillah masih hidup.

to AIN,
x best..x suke sbb lenguh kaki xleh nak tidur.nsib baik transit dulu.kalau tak 8 jam dr nz ke mesia.

to AZYM,
yeay!!x lame lg nak smpai.hee

to NURSARAH87,
haha..sempat je..aku suke blogging kan..em stay kat umah me,ber kay clayton.

to SIGGPLUS,
alamak..aku tertinggal kat pilot la.die nak rase arituh .haha

to IMSOSUPERNOTCOOL,
stop blogging?100 years later maybe?

to SEROJA,
thanx sis..memang debar pon..hehe..yup..hati yang sekeping ini mmg patot dijaga..hu

to PAKCIK KORDI,
ade kate ke?sini panas taw

lumut said...

to CINTA,
panas weh..syes..thanx babe..

to KAWIE2020,
insyaAllah aku slamat smp kawie...gathering?hehe

to RUFF,
maseh ruff...=)

to MELATIDAISY,
hee...rindu mesia neh..huhu


to BEAUTIFUL_ROSE,
hehe...pulang jmpe family n kWAn2 jup..=)

to RAFIQ,
haha..memang la sepah..name pon nak kemas barang.nga packing tuh.

lumut said...

to BONEKA TAK SAKIT,
adeh..ko x yah jeles beb.nak nyampah xpe,aku x kesa.hahaha...nape lak ko suke..habis duit weh.

to DAUN BIDARA,
erk..xde la bercuti..singgah sebelum pulang ke mesia.

to SILAMPU NEON,
hahaha..nak bunga raya la pulak.mane nak cri neh.hehe

to CREAMER,
adeh..nak ajak cmne..aku singgah je weh on d way ni nak balik.aku from auckland la.

to DAFFODIL,
hehe..biase je melbourne...jom nnt ikut aku balik auckland..=)

to CHIKIO_NIA,
adeh...oo saje lepak ngan member jup b4 balik mesia...

cik CumeY said...

mut..

semoga ko selamat sampai mesia...

aku tunggu kat pilah..

eceh..
siyes mut...
welcam to mesia..ahaks!

arque said...

selamat pulang! xP

lumut said...

to GREEN,
hee..thanx green!!!

to MAIYAH,
thanx sis..dok sini singgah je.hee

to MAMAI,
sampai subuh nnt..cmner?hee

Faarihin said...

Salam.. cik lumut.. lama tak mai sini.. errr.. dunia lagi satu tu pun dahlama saya tak menyinggah..
wah.. ni dlm perjalann nk balik malaysia ke? maaf.. tak baca sgt waktu ni.. malam kang baru nk ngadap blog ni puas2.. hohoho..

nadirah_nor said...

ukh cedeynye tinggalkn blk no 5..

Anem arnamee said...

Salm:)

lumut naik kapal terbg-anem tak jeles,
lumut p ostolia,anem tak jeles,
tapi bla ramai syg lumut~ anem jeles;p

*wink