Sunday, November 1, 2009

kalau lu benci wa pon,jangan sampai lu hina wa.

wa rasa lama dah wa tak bukak no maxis wa.wa on number tu pagi tadi.wa dapat message.wa baca...

"could you please stay away from my girl?and 1 more thing,cermin diri tu dulu.jangan ingat kau baik sangat.dan........."

wa terdiam.wa pandang kertas-kertas depan wa.wa amik pen..wa pegang.wa pandang dinding..sedar-sedar kertas depan wa dah basah...wa tak sengaja beb.serious wa tak sengaja.wa cuba tahan..tapi apalah sangat kudrat wa nak tahan pedih dalam hati.wa rasa sempit,sakit,pedih hulu hati ni bila manusia yang wa sayang sepenuh hati dulu hantar macam tu kat wa...tahun 2009 adalah tahun paling sakit buat wa.kalau orang tanya wa nanti,wa rasa nak je jawab yang wa tak pernah hidup dalam tahun 2009.

wa tak kesah wa memang ditakdirkan tak ada jodoh dengan lu,wa terima beb.wa terima apa yang berlaku.tapi kalau lu benci wa pon,jangan sampai lu hina wa.mungkin cara wa tegur tu salah,dan mungkin masa wa dapat tau tu wa betul-betul terkejut.wa sedih beb.walaupun wa dah terlalu jauh untuk jaga lu..tapi wa tak pernah berhenti doakan lu.wa mintak lu berubah jadi yang lebih baik.wa mintak Allah pelihara lu kat sana.sebab wa kenal lu macam mana.wa tau lu anak yang baik.wa tau lu dulu tak macam apa yang lu jadi sekarang.

wa tahan sebak dalam hati wa.lama wa simpan.wa cuma tak nak dia tersilap lagi..wa sayang dia dah macam ahli keluarga wa.wa susah nak lari sebab mak dia baik dengan wa.wa cuba tak jauhkan diri..sebab wa hormat mak dia.tapi apa yang wa sebak dan part yang wa tak leh nak tahan part mak dia cakap mak dia doakan wa ada jodoh dengan anak dia depan kaabah nanti.time tu wa iyekan je...tapi wa tau,wa takkan bersama dengan anak dia lagi.

dia pernah jadi orang yang paling penting dalam hidup wa suatu ketika dulu.sebab tu wa cube nak tegur dia kalau apa yang wa dengar tu betul.wa tak nak die terus sesat.sampai bila...tapi busuk sangat ke wa?hina sangat ke sampai dia tulis macam tu kat wa...ape pon..wa mintak maaf.wa janji..wa takkan ganggu dia lagi.wa dah terlalu jauh untuk tarik dia dan betul lah tu apa yang dia cakap,wa ni tak layak nak nasihatkan dia.cukuplah wa kene hemtam semalam.wa mintak maaf sekali lagi masuk campur dalam hal lu.

apa pon...wa doa lu betul-betul berubah seperti mana lu pernah cakap dengan wa dulu.ingatlah mak ayah lu...ingat kat mane lu berada.wa tak ada niat pon nak ganggu hidup lu.nak jentik awek lu.tak ada langsung...penat-penat back up awek lu dengan mak lu..tapi last-last..ni yang wa dapat..lu jage diri..kalau lu benci wa pon..jangan sampai lu hina wa..wa cuma nak lu jadi anak yang mak lu harapkan.....maafkan wa..wa takkan masuk campo hal lu lagi.

ini entry terakhir wa cerita pasal dia..wa takkan bukak lagi beb kisah dan soal hati wa.esok wa ade paper petang..doakan wa..wa akan cube bagi yang terbaik untuk mak abah wa..walaupun dalam hati wa kosong..wa akan teruskan apa yang wa ade demi mak abah wa...

wa harap wa dengan lu takkan bersemuka lagi...sebab wa dah terlalu hina pada mata lu.izinkan wa menulis..kalau lu orang nak hina jugak..sila.wa tak pernah halang.wa menulis untuk pujuk hati wa.

95 comments:

avid gunner said...

oh, come on.....
gi mampus arr laki tu...
nak nasihat org x semestinya kena jadi baik dulu....

wa.... said...

salam..cik lumut,

wa bace kisah lu, dengan nada yg hiba bercampur sedih.

wa doakan moga lu tabah di perantauan, kuatkan semangat tu di sana..

wa doakan moga lu dirahmati allah selalu..amain.

member lama lu..

Lifesaver said...

aku rasa dia ada rosak otak kot..ko dah tgur, dia tak ubah..itu dia punya pasal..janji ko dah tunaikan t'jawab ko

imHepPie said...

pedulikan manusia begitu

keSENGALan teserlah.. said...

eehh..
ape kau fikir kau bagus sgt ke nk kata orng cmtuh laki oi...!!
ngeeee..
sengal btol..
agak2 arh..
spe kacau awek ko ha..?
isk2..at least berperasaan la sket..
ko taw perasaan lumut cmne..ko pena bersama dye..mestyla ko taw kan..
huhh..
sengal btol..

Luna said...

Abaikan saja dia. kau dah buat apa yang patut, don't stay. Buat kau sakit hati saja.

ween said...

lumut. aku harap 2009 cpt berakhir. aku nak kau mulakan hidup baru. aku tak suka tgk kwn aku bersedih. aku pun nak nangis :'(

semoga kau kuat selalu. good luck utk paper esok. muah cium ketiak kau tanda aku sayang persahabatan ini. hehe

sayu=pilu said...

lumut...kuat kan dri ko...usah peduli apa orang nak cakap kalo ko rasa ko betul biar kan jer...

dah2 gi study k...

mis u
sayang ko mut...

miss lulu said...

ku nanges bersme... ilek2 ye cik lumut~~

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum.

sbr byk2 ye cik lumut..

jgn pduli kate org k

Allah ade

=)

dancing shoes said...

kesian kwn aku nih...time2 nk exam, dpt lak ujian cmtu...xpe, Allah sangat sayaaangg kt ko...sbab tu Dia limpahkan ujian kat ko, sebab Dia tau ko kuat...

tabahkan hatimu, sahabat...walaupun aku muncul skejap2, tapi x bermakna aku x kisah pasal ko...

viel gluck für die Überprüfung~~

~PaMpeRed bY worDs~ said...

Yang buta tak kenal kaca dan permata biarkan saja berlalu...

Biarkan saja lumut, bukan kter tak cuba gtau...

Luncai yang mahu juga terjun dengan labu2 dia tue...

Biarkan saja Lumut, mungkin bila hanyut dilaut baru dia nak sedar...kehidupan ini perlu ada datarannya...

Lumut...teruskan hidup...
Bahagia tak memerlukan dia..

nursarah said...

punyalah lembik gila dia punya 'girl' siap nak kena mintak back up dr bf..uwek!

syg sgt ngan 'girl' sampai kena jentik skit pun terus sawan di tempat kejadian..uwek!

nyampah ar aku kat spesis camnih..uwek!

puteh ;) said...

asal nk marah je mule la nk speaking..cehh!! tarik bulu ktiak tu baru tau..

xpe mut..aku rse tu bkn org..tu taik!!weee...ko taik ko tau x??? budus punyer taik!!

1 ari nnt aku rse dye akn sdar jgk..tp xtau la time dye sdar tu da trlmbat or smpat lg nk tobat..klau smpat baguih laa..klau x,xpe laa..kite pn xleh wat ape..

k lah..kpada taik itu..
safety first!!!


erk..sori mut..aku xleh sbar ni kanda..hangat bontot ni haa..all the best esok mut!!

oranglidi said...

pekot, nombor maxis boleh online kat new zelend? ni buat wa nak sent mesej ni..

hehe. (gurauan untuk tenangkan hati.)

hidup cakapwa!! hehe.

joegrimjow said...

ilek lumut
ilek
jngan duk ingt benda sedey2
(cakap senang la kan?)


inngat exam je
luk luk

OH sikeciq! said...

semoga ALLAH mudahkan kakak jwb exam.amin

caluk@cencaluk said...

kau jgnlak jawab soalan peksa kau guna wa lu lak ha ha. good luck k, aku doakan kau lulus dgn cemerlang

gadis norish said...

mut....ko kene kuatkan hati..walau sekuat mana pun dugaan,ko kene tabah...

Tuhan punye agendaNya yg tersendiri...


senyumlah.... =)

Koyuki said...

kamon kamon dude..

yuki doakan kau k..

biar kau dpt lalui exam dgn tenang

kosongkan fikiran kau untuk benda2 yg ntah hape2 tu..

penuhkan dgn something nu yg kau akan hadapi kat depan sana..


chillax

senyum senyum >>________<<

mendatak hijau said...

wawawawaaaa...
Manyak Kesian sama lu..
lagi kesian kalu lu pikir pasal menda ni smpai xleh fokus exam..
Sila masukkan dia dalam bakul & campak ke laut..
baru puas hati wa...
awawawawaaa....

Aku Beskot™ said...

chill mut..
abaikn dlu hal ni.
walopon payah.try k.
fokus kt exam 1st..
gut lux ntok paper sok n paper berikotnye..
cayok!! k.

buku nota:
sila wt gaya macho!!
siyes wa nk tgk.hehe..

pembaca setia said...

mut,
bia lah org cmtuh.ak pon sdih bce entry ko ni.yela die kn da lme knal ko.xknla bangang sgt xtau ko mst sdih klo die ckp cmtu.tau la syg awek,tp agk2 ar..mcm babi la.sori ak mmg bengang ngn org yg dlu bercinta syg cm haprak.ble dah xde pape,nk back up awek mcm pondan.

mut,all d best exam.ko boleh k..smoge die sedar.

melatidaisy said...

salam cik lumut ..

dont worry dear
Allah sentiasa brsama dgn org2 yg benar n inginkan kebenaran..

good luck tuk exam!! =)

senyum sokmo

^__^

::salam kenal::

paraxixth said...

lu nangis? tak kuat la lu nie..rileks la..sms jerk tu..bukan ape

CAHAYA MATA said...

aduhaii..
sampai mcm tu sekali dia buat kat awak yer..emm, sabarlah.. tak rugi kita maafkan org yg menyakiti kita..

semoga awak tabah selalu yer..cuba lah lupakan dia..memang dia tak layak utk awak.. :)

gud luck utk exam okey..

rda said...

lumut. biar lah kalau dia tak hargai kau. Orang kalau dah buta hati dan mata sebab cinta, kau bagi layanan 5 star pun dia pandang macam layanan tepi longkang. so better kalau kau fikir untuk diri kau. kau doa je yang terbaik untuk semua. dah dah, takmo sedih2. pergi baca buku. :) good luck anyway.

saya; AISA. said...

haish.
inilah manusia, kaca disangka permata.
habis manis sepah dibuang.



takpe lumut, kejayaan masa depan adalah kekuatan kau.
takde dia it's oklah :D

acap said...

sume org ckap saba..saba..
gua pon nk cakap
sabar..
aaaa..

gdluck! ;D

speedrider said...

salam my dear blogworld's friend

my best advice is, just stay away from them and let they do their own business.

in other words,
just let them go to hell with their worlds.

miNt said...

pedih hulu hati?
minumlah gaviscon..

chill wey.
tak semestinya tak baik tak boleh tegur orang.

cuba fikir, knp die hina kau?
sebab apa kau cakap tu betul, tapi dia yang tak sedaq kedighi.

kawan2 yang tegur ak jangan merokok ialah kawan2 yang isap ganja.
ak rasa cool je. ak tak kata pun kt mereka toksah tegur ak kalau kau tu pun amik ganja.
sebab yang mereka tegur tu betul walaupun yang mereka buat tu salah.

jadi lantak pi lah apa dia nak kata. yang penting kau kena yakin apa yang kau buat tu adalah betul.di ank dgr tak dgr hak dia.jadi berhenti menyalahkan diri sendiri.

mier@merr said...

tak jauh dah mut..
lg 2 bulan.....
pastu kite msuk 2010...mula idup baru eh....

birkan meka2 itu,..
ko da wat pe yg patot ko wat...
selebihnye.. tpulang kt dorg tuk mnilai...


gudlak dear...~

Anonymous said...

dah.biakan diorg.truskn lgkah ko.

ak nk ckp kt ko lah jantan,
awek baru knl nk tnjuk syg mcm gampang.back up x leh blah.dlu pndai plak ko syg lumut.

mne pg syg 7 thn
ko tu?ke syg smpah?

pemerhati said...

my girl jubur ko la!
jaga ank org baik2.jgn nk rosakkn je tao.bernafsu tu agk2.

cik purple said...

lamenye da 7 thun..sori 4 that lumut..kitorang slalu ngan ko..ok??

=) slm pelok cium

Anonymous said...

nak tego org len.nak jage org len.nape kaco pmpuan tu?ko putar belit alam la.tunjuk baik konon.konon understanding r??meraih simpati ek?tahniah2...ade gak yg prihatin..

pemerhati:
tau da sape ko.ko xdpt die dah la.jage p.we ko tu.xyah nak terhegeh lg.tau la dl ko ngan die.tp dah org xnak kan.dah la babi!!

pemerhati said...

ek eleh ngamok plak.oi anonymous,xkn da puas kongkek nk ngamok kot.chill la weh.babi btol....

sori ah lumut best plak lepak kat sini.kemak ah ko anonymous.dah kantoi nak bising.mlu ke weh?babi!!

pemerhati said...

lpe ak nk ckp.ko same je pengecut an anonymous.letak name lah haram..kecoh ckp org pengecut.puas kongkek??

sayu=pilu said...

dah lah tuh weh...lumut kan nak xzam jgn la ko kaco dia lagi anoy.... ko hal ko dia hal dia k...


dah2 dah2..... bersurai suma

jen - jen punye cite said...

ade je mslah cik lumut kite..hehe

sharamli said...

macam cite nurkasih la plk...
mak d0akan aidil ngn adam..

chotz said...

gua jarang comment kat mana2 entry blog ni, coz gua suka jadik silent reader...but ni dah melampau kot!

lumut sayang oit...manusia camtu patut di siku jek anak tekak dia bia jadik spastic n u deserved better kot.

kalu lu mau, aku sudi jadik balak mu...mau?!

enuff said.

saya. said...

biarpun dia hina kau harini lumut,
suatu masa nanti,aku yakin dia akan tersentak.




*kdg2,bila kita buat sesuatu,hasilnya tak datang serta merta.dan bila kita ikhlas,orang tak anggap begitu.biasalah,manusia selalu rasa diri betul.


tapi tak apa,hidup ini roda.
kau gembirakan orang,esok lusa,ada org gembirakan kau.kau sedihkan orang,esok lusa,Tuhan sedihkan kau.Mudahkan?

puteh ;) said...

wowoooowoooowowowo....
aku sbg pnjaga lumut yg bertauliah ingin mngucapkn spya korg bertendang ye sume..ok2..aku tau sape pmerhati..aku tau sape anon tu..kat cni bkn tmpat nk kongkek ye..dah2..g la maen jauh2 cik anon..mnyampah la aku ngn ko ni..pehal masuk page ni lg?? mau bce citer eton lagi ke??heh~

p/s khas tuk anon:
laen kali nk p clubbing jgn pkai tdung ye badigol..wat malu agama jer!! ko tu mmg da xde malu.. haihh~ sila blah ye cik anon!! jgn nk tggalkn taik ko kat cni plak..smemeh btol..dasar pmbawa H1N1 btol ko ni!!

harap maaf!!

Syed Salleh said...

wat bodo jewk :p

zarith said...

salam...
lumut.. aku tau ko sedey ya amat.(aku yg bce pn sdey).
tp wake up gurl.. wake up..
dia sape nk drop ko?
die tade hak la weyh...
dia xde hak nk hina ko sbb dia pn hina as hmba Allah.
so,ko buang dia jaoh2 (ye aku tau mmg ssh. n ko msti kta yg aku ckp sng ar coz aku x rse). tp try lumut.. ko bkn lemah kn? igt ur parents, ur family. diorg berjuta2 kali gnda pnting dr DIA. ok kwn?
n psnan aku.. gud luck 4 ur exam...
chaow yeah...daaa =)

CinTa Lea IxoRa said...

OMG.. dunno wat to say.. so sad.. lumut.. skrg lumut tumpu ur paper dl ok..
pk ape yg penting..
n xusahla pk lg psl org yg xpnh pk psl hati lumut...
gd luck dear

beautiful_rose said...

ermm cik lumut..kamu bersedih lg syg...jgn sedih jgn menangis sy pon tersentuh hati tgk kamu sedey mcm nieh.kamu berhati tabah kamu kuat pasti kamu bole atasi rse sakit itu.biarkan ape sje die nk ckp tntg kamu jgn kamu pedulikan die pe sje y die ckp kamu anggap jerk kate2 dr atas angin y berlalu pergi tnpe meninggalkan kesan.


ingat pesan sy.......
Kebahagian adalah untuk, Mereka yang menangis, Mereka yang disakiti, Mereka yang telah mencari, Dan mereke yang telah mencuba, Kerana merekalah yang, Menghargai bertapa pentingnya, Orang yang telah , Menyentuh kehidupan mereka.....

aj said...

masa depan ko lebey penting...

da tiba masa lupakan dia...

goOd lUck

Mrs Camillo said...

komen-komen terbaik ada kat sini.:)

maksud aku, PEKOT, kau sedarkan, betapa ramai lagi manusia yang sayangkan kau?

cinta mak abah pada kau : UNLIMITED sampai INFINITI - doa mereka pada kau, sampai mati~

cinta ahli keluarga kau : mungkin tak ditonjolkan, mungkin tak pernah diungkapkan, tapi darah yang mengalir takkan memutuskan silaturrahim kamu~ cth, kalo ko saket masok spital, mesti anak buah ko nanges2 nak kau kan? cth je taw sayang...

cinta kawan2 kau : terbukti dah berapa juta manusia membantu kau menghadapi dugaan yang maha hebat ni. yang back up, yang tolong hepikan kau, yang tolong bg kata-kata semangat, yang doakan kau~

cinta pakwe : tapayah la kalau dari lelaki macam ****.

tapi kalo tibe2 kat oversea nun ade ustaz lamar kau, aku nasihatkan kau cepat2 la kau sambut lamaran tu tapayah fikir ape2 dah.

sebab tuhan janji macam ni: "apabila datang padamu lamaran seorang LELAKI YANG SOLEH DAN BERIMAN, maka terimalah. dan jika kamu menolaknya, tunggulah bala dari Allah." mungkin, dy bukan ustaz, tapi presiden kebajikan pelajar MUSLIM kat New Zealand tu ke... oke, kalau hati dah tertutup, ko bole scroll down tapayah baca part ni.

takde ape dah aku nak tulis.

AKU MINTA KAU FOKUS pada masa depan atau at least SEGULUNG IJAZAH yang ko nak hadiahkan kat parents ko lagi beberapa tahun akan datang. come on pekot. picture that and get some strength. :)

pasal MEREKA YANG MELUKAKAN HATI KAU TU, apa kata kita isolatekan. buh jauh2. dyrg tu VIRUS. tapayah doakan apa2 baik yang baik mahupun yang buruk.

TUHAN DAH JANJI, yang baik diberi balasan baik, yang buruk diberi balasan buruk. kita dah cermin diri kita ni (memang kita cam ade buruk2 jugak, hu~~) jadi mari bersama-sama usaha untuk menjadi lebih baik.

LIST-LIST NAK JADI BAIK:
1) solat tak pernah tinggal
2) doa lepas solat tak pernah tinggal
3) baca terjemahan Quran
4) ---> kalo aku la, doa dipercepatkan pernikahan. :'( aku malu ngan Tuhan. doa banyak dah, amal buat dah, dosa pun buat jugak...

jadi, ko tolong doakan aku sekali ya. doa insan2 yang dianiayai adalah makbul~

pekot, aku sayang kau~ kalau kau tak nak balik pun takpe. tapi duit aku tak cukup lagi kalo nak g sane.

Jalak lenteng said...

cam hawau je ayat die..kalu wa pun wa jejak die balik..


takpe mut..aku terasa level sedey ko ni terlalu tinggi..apetah lagi kesabaran ko..


tahan je..yang penting..

AKU DOAKAN KO SEMOGA TENANG JAWAP EXAM ESOK PETANG..permudahkan segala urusan..

Mieza vs Rory said...

banyak2 kan bersabar..mungkin hari ni hari die, mne taw esok lusa akan tibe hari lu plak...who knows...

~ miErA ~ said...

relax la k...
kgn pkir byk..
pkir exam je k?
cyaiyokk!!

ikanriang said...

jahanam
sial
babi
bangang

maiyah said...

toksah campur pun hal yg tak mnguntungkan seseng pun tu.. sabar ye :)

benci babi said...

anonymous yang babi,

weh sape yang babi ni?
sape yang babi ni ha babi??
kalo da dasar babi, jangan tunjuk kat orang lain kebabian kau tu.
kau jeles ke kau tak boleh buat entri camni :

SIAPA NAK SIMPATI KAT AKU?

dan mungkin isi entri ko boleh jadi camni :

AKU DA RAMPAS BALAK PEMPUAN LAIN. AKU SUKE GILE TENGOK PEMPUAN LAIN NANGIS.
AKU DA HANCURKAN HUBUNGAN ORANG LAIN.
SAPE SOKONG TINDAKAN AKU?


kau jeles ke lumut ade supporter?
kau jeles KAU TAKDE SUPPORTER?
nape kau tak hebahkan yang kau tu PERAMPAS HA?

biarlah si lumut ni menggemis simpati orang.
die memang layak mintak simpati orang!
die da kehilangan kekuatan die la bodoh!!!

kekuatan yang hilang yang bpunca dari kau!!!!!!!!!!!!!

benci babi said...

babilaaaaaaaaaaaaaa kaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!

aku nak tau sape anonymous tuuuuuuuuuu!!!!!!

Misz SeroJa said...

sungguh sayu mbaca entry ini..
kalo sy pon..
pasti sakit hati dan pasti air mata mengalir..
moga tbah ye cik lumut..

Anonymous said...

b4 dat.sory la lumut gado kat cni lak..
to pemerhati:
haha..bengang gle ko ek aku ckp psl tu.msti btol kan??da agak da..saje je trick.mmg ko pon.
die musuh lame ko la lumut..
hantu bel*t*k..haha..
ape kes kantoi2 ni?ko la.nasib aku xbukak mulut je.aku cte seme nk?aku tau cte ko la babi!!

pemerhati said...

oh ak pn nk ckp sori kt lumut wt bsing lg:

to anonymous babi kemak
oi babi.ko igt ak spe?ko jgn slh org plk terjah.haha.bodoh ko ni.ayh ko bru je meninggal ko bleh pergi kongkek ngn jntn tu an?psl kondom kntoi tu ak da tau la bdo..ko malu kan?sbb tu ble lumut tgo kt blog ko..ko malu kan??

big clap for lumut la..msti time tu die sedih nk mati tgk ank babi ni kongkek ngan jntan tu..tu psl die straight je sound.pehal ko delete?cuak?malu?blah lah jahanam!

benci babi said...

i quote,

"laen kali nk p clubbing jgn pkai tdung ye badigol"
-puteh

"puas kongkek??"
-pemerhati

"jgn nk rosakkn je tao.bernafsu tu agk2."
-pemerhati

Sharif John said...

Sister lumut... jgn mengalah dgn hidup... Teruskan!!! keep moving forward k.... I know coz ive been in ur shoes....

Anonymous said...

haha..ayh aku je?ayah ko?
kantoi pe nye?
aku xrse pape pon.
tp pelik.asal ko lak emo lebey ni?
jeles?
thanks 4 lumut sb tego aku.tp the way teguran tu xbest.then jgn cepat pecaye sgt ng org pemerhati ni.
gilorr..
weh..dah la kat cni.
aku pon ade blog
xyah nak kaco blog lumut lg la bangang!

pemerhati said...

hahaha..weh bodoh.ko ni mmg bodoh an.ko igt aku sape?betine yg penah menyundal ngan balak ko tu ker?haha..dasar bodoh ko ni..

ko x pyh nak kondem die.mybe time tu die tekejut dgr pompuan mke baik mcm ko ni menyundal.pesal ko x deny crite kondom tu kat lumut?

sbb betul kan bangsat?bangang!

chotz said...

uikh....

dah cam medan perang jek nih....

xpe benci babi, and pemerhati...korg dapat sokongan aku....

pi lah mampos ano...gua benci manusia cam lu!!!!!

pengadil perang said...

peperangan jauh ni chotz..cik lumut jauh kat new zealand..bangsat2 yg lain kat malaysia..haha...bodoh rajin dtg blog cik lumut.

mut, 24 nov ko akan tbe dimalaysia.pstikan ko de bodyguard.tkot ko kene serang.hahaha

chotz said...

aku (sambil angkat tangan) sanggup menempuh segala rintangan tuk menjaga mut.

erkkKkKk...bule?

manager lumut said...

lumut pesan kat sume org..

sila jaga perilaku anda....

chill okeeeyyyy...

klo nak beromen bkn sini tmpatnye...

Aku Beskot™ said...

sila gadoh kt tmpt laen..
serabot lak ak tgk..
CHOTZ,sila setelkn dorg!!
kasi pelangkong sorg²..
haha..


buku nota:
gut lux mut!!
anggap paper esok cm tonemen basketball..
score beribu² lemon k.
hoho..

Ultraman Taro said...

sedih mendengar cerita cik lumut. semakin hari, semakin banyak yang timbul. ibarat mayat lama timbul di permukaan air. taro sedih bace entry ni, tapi lagi sedih bace komen-komen dari tukang komen. penuh bahasa kesat. penuh carutan hebat. penuh dengki dan hasad. semakin banyak komen dibaca, semakin meluat. semakin jelas kehinaan terpancar melalui setiap komen yang dibaca. semua mengagung-agungkan binatang merah jambu. semakin dibenci, semakin disebut. bahasa kesat yang menceritakan segala pelusuk celah kangkang digunakan dengan hebat, seolah-olah bangga bercerita bahagian-bahagian itu.

kepada kamu-kamu yang bangga dan heboh dengan celah kangkang sendiri, cermin-cerminlah diri dan celah kangkang sendiri. mahu bergaduh, bergaduhlah dengan cara yang betul. bergaduhlah dengan penuh maruah. pakailah pisau ataupun parang. rodok perut sesama sendiri. kelar leher musuh yang dibenci sampai mati. mahu yang lebih mudah? pakailah pistol, tembak kepala sampai pecah. tidak perlu gunakan kata-kata hina lagi menghinakan itu. makin terserlah kehinaan kamu-kamu.

melayu zaman sekarang semakin hebat berbahasa. kata-kata kesat dan penuh hina menjadi ganti peribahasa dan kata kerja, melambangkan amalan yang diamal dan dipelihara.
mahu mencarut biarlah berpada. jangan sampai mati terkangkang disamping carutan.

p/s: semoga tabah dan cekal. kekuatan lahir dari pengalaman penuh ranjau.

mamai said...

biarkan,biarkan,biarkan....

jane said...

lumut >>>

next time..u've any problem just say this in ur dua'

"sesungguhnya aku sdg berpuasa, sesungguhnya aku sdg berpuasa"

kau amalkan ni bile de trima gangguan atau mslh yg kau tak suke..insyaAllah, hati kau akan tenang..

try ok..

i'll pray for ur exam..;))

gud luck dearie;))

kaxx said...

haha. banyak gila komen. sampai aku pun tak tahu nak komen.

joyah sepot said...

mut..
ape pun yg org ckp ko kena kuat..
kita da jnji kn nak jd kuat sesama..
aku tau ko blh mut..
ko mmg blh..
take care ye kt sana..

gud luck tuk final ko...
do the best 4 people who loves u, not the one who didn't appreciate u..

faizal said...

emm..rasanye..nk luahkan rasa marah xperlu mencarut..caci maki...

dan diam tu adalah lebey baik...

lumut...wat exam leklok\\soal hati, blakang citer...

Pensel Kontot said...

Ades cian nye cik lumut...
da nam0 sedey2...
focus kat stady...
balik mesia rodger2 ek....
:)

Kapten said...

inilah masanya ko lupakan dia
dan maafkan dia
memaafkan tu untuk diri ko gak

Anonymous said...

to pemerhati: sory sebb aku menyibok..tp aku sgt pelik knp la pemerhati ni sgt menyibuk dlm kes ni..pemerhati ade ape2 kaitan dlm hal ni ke??ade skandal ke??blah la ko pemerhati oi..org dah xnak..ko jgn nk mengade2 la..kalau muke ko lawa xpela jgk..adoi..cermin la diri tu pemerhati oiii....aku tau sape ko la..

Anonymous said...

haha..setuju2 ng anoy atas tu.byk pulak anoy yo?
agaknye lak kot.sebab tu die yg emo lebey.ckp org.diri sndiri yg bengang sb jeles.haha..cm die innocent sgt je la tu.
sangap la tu.sengal!!

Wanie-san said...

lelaki...kite ppuan must be strong...

Besi Karat said...

Fatt chin,tu macam kata2 dalam cite Diary of a mad women je?haha.
Lumut,cuba ko tgk cite tu kalau belum tengok lagi

Nabil Fizri said...

?

chokio_nia said...

perghhh...ade jugak eh cm ne ek..ko bolayan jela weh..tayah layan..org cmne mang tak makan saman..jgn nanges dah ok..sabar ah..gud luck exam weh..biar ko senyum tym dpt result nati..

not anonymous said...

oi anonymous!!cilaka.ngko igt mke lawa belagak baik la?ak xtao la ngko ngn pemerhati tu knal ke x.pape hal ak nk psan kat ngko..beragak sket kot ye pon nk becinte.da x thn sgt pi la menikah.godok la lubang ngko tu puas2.jgn jd bangang x tntu psl.lps tu kecoh nk crite psl mak bapak.meluat tao x?lumut tgo ngko spy xnk ngko trus meyundal.ak rs peh ni lumut xpyh da nk back up pompuan sundal cm g neh kt mak balak ngko tu.sbb da dasar sundal.

ko igt sket tino,
klo Allah x bls skrg..esk kelak Allah bls jgn xtertahan ngko deh ujian Dia.becinta beigt sket.jgn dok nk meyundal.

slh lumut la jgk tgo public aritu.tp ati mana xsedih.ngko pompuan ko leh pk la.ke ko sbb ko sundal x leh nk pk?lg 1,ble org tgo ngko...pk ape yg dtgo..yg balak ngko x abes2 nk hina nape?sbb korg pns sgt da ngn teguran lumut tu?sbb btol?klo x btol,x usahlah nk mencarut bgai.bedoa je mtk Allah lndung korang.umo da besa pnjg tp bodo thp longkang gk.

last2 ngko ngan pemerhati tu gak malukn diri sndri.udah2 le tu mengongkek..bwk2 igt la dose.jgn terus2 jd bangang.

laki cikgu kimia said...

gua lemah betol part airmata cani. heh good one! -round2-

Anonymous said...

dunno sape ko.
si pemerhati da tuka name ek.
ayat still same.
korg xtau cte btol.
xyah msk cmpur.
cte kat entry tu pon bkn btul 100%
pe aku nk pesan,
jge lumut.die mgkin akn disakiti lg
wat kali ke3 oleh manusia itu..
xkesah nk ckp aku ape2 hal pon.
tu diantara aku ng parent aku.
ngan Die.
btw thanks nasihat korg seme.
tp take it serious.psn lumut jgn
cpt caye lg dgn org.nt die akan
lg sdey..
one more thing.aku xnah rampas bf lumut pon.kan lumut?
hnye die tahu.knp.
untuk ko pemerhati@not anonymous.
dh la tu bengang2 ng org.pnt ko je
sb xbg effect pape pon kat aku.jge life ko baik2.syg ng org yg syg ng ko.

eLianEz said...

Saye sedih la Cik Lumut bile jadi camne..Sume yang terlibat antara kawan ngn kawan..Cik Lumut pun saye kire kawan..Cik Lumut, Kalo pemerhati tu bukan kawan-kawan saye, sile jelaskan pada yang diperhati..Jangan sampai menimbulkan rasa syak wasangka antara sesiapa..Please ye Cik Lumut..Saye da tanya kawan-kawan saye, di0rang pasti bukan diorang yang menyampaikan berita pada Cik Lumut..Saye pun tak nak tau sape yang sampaikan berita tu,berita tu ape pun saye tak tau..Cume bile ada pemerhati tak benama ne, bukan melibatkan Cik LUmut + pemerhati + yang diperhati je, tapi ada juge org len yang kene tempiasnye..Saya bukan nak bela sape2 or menegakkan benang yang basah..Saya tau yang salah tu memang salah, saye juge tak gembira kalo org len sedey..Cume saye minta perkara-perkara camne diselesaikan secara baik with dignity..Tanpa perlu memalukan sesiapa dan menambah luka pada orang yang tak terlibat..Please ye Cik Lumut..Thanks..May The Almighty bless y0u..

told la hejauw said...

hoh steady lumut..steady.. lgi ko sedey lgi syok la hamba Allah tu..

p/s: kalo ko tgk muke ak yg comey..mest ilg sedey ko..apakan daya..ko jauh nun d sana ahak..

oranglidi said...

ni apehal banyak mengarut ni?

xyah bagi lah komen anoy.

Aku Beskot™ said...

makin lame makin byk lak kesah terdedah..

udah² le tu..
xperlu rsnye nk bertikam lidah kt sini..
masing² ade blog kn..p la mengarot kt blog sendri..

inDah iNdrIana said...

abaikan jer jantan bangang mcm tuh..
tumpu pd pelajaran..
ape ade hal la dgn org mcm tuh..
ko tuh cerdek..

siv said...

lumut.
disable je la comment dari anon.
sakit plak otak aku dgn word jadah diorg.

btw, gunakan time nih utk ko tinggalkan die.
nak lupe, mmg tak boleh la.

chill k.
=)

chotz said...

aku beskot:

tu lah...dah cam cerpin ber episode. best part is....storyline lingkang pukang but still menarik...

ha, jika kalian memerlukan kapak or parang, aku sedia jadik sponsor...

puteh ;) said...

nk komen jgk..lalala~

beskot & chotz..

dari kite tau ckit da tau byk kan?kan? da makin byk rahsia terburai kt cni plak..ish..rse nk privet je blog cik mut ni..erk~ tetiber..haha;D

ok la..aku harap aku org last komen kt cni..sape2 ade lg kt bwah aku ni akn ku......err...akn ku pape je lah..wait n see...haha;D

babai~

puteh ;) said...

eh aku lg..xpe2..

smngat plak cik anon ni kan..msti xttup lptop ni nk tgk komen2 trkini lg sensasi..haha;D dah..xyah nk rfresh lg pasni..aku org last dah ni..aku rejam 80x sorg2 bru tau..heh~

dah..
cau cin cau~