Wednesday, November 4, 2009

gambar bersama syaitonnirrajim.


hari ni wa makan maggie lagi.tapi kali ni bukan megi expired macam itu hari.sejak jadual memasak tamat,dan para chef bertempiaran bertungkus lumus study..hanya megi yang jadi pilihan.ini sudah jadi kebiasaan.tiada apa yang perlu dihairankan.

tapi apa yang wa hairan,sejak kebelakangan ni banyak sangat simptom-simptom dan kesan-kesan pelik yang wa rasa boleh memudaratkan.mungkin ini adalah kesan merbahaya dari lawatan sambil belajar wa ke rumah siggplus,paraxixth dan juga blogohol.wa rasa makin hari otak wa makin banyak disumbatkan dengan kata-kata gersang dan bernafsu dari rumahparaxixth mahupun siggplus.lu orang jangan cuba ni sebab boleh memaksa otak bertindak diluar kawalan.

sebelum wa cerita kesan-kesan sampingan yang menghantui wa sejak kebelakangan ni,wa nak dedahkan sikit.tengokla tu,bila cakap dedah je..ramai yang teruja.wa nak bagitahu kat aweks2 kat luar sana,janganlah ajak wa menikahi lu orang,sebab wa tau tok kadi pasti sumpah seranah wa nanti.dan untuk bibie..lu jangan nak main kayu tiga dengan siggplus dengan mengajak wa menikahi lu..haha.dan mungkin bibie baru mengenali wa dan kerana itu beliau masih samar-samar dengan identiti wa.serius payah.

ok esok wa ada paper petang lagi.wa masih seram sejuk memikirkan apakah soalan yang bakal wa baham.lagi wa sejuk bila macam-macam perkara sawan menerjah wa sejak dua menjak ni.

pertama,semalam wa goreng nugget.time wa nak makan,wa cari sos.tapi apa yang sawan nye wa pegi curah airmasak dari botol air atas meja wa ni.ntah macam mana wa boleh tersilap rembat botol.habis berenang-renang nugget wa.

kedua,pagi tadi wa nak basuh muka.tapi ape kah jadahnya bila wa memicit ubat gigi di atas tapak tangan??

ketiga,semalam wa nak masuk bilik wa dengan kaedah menarik pintu yang tertutup.lepas tu wa pelik kenapa pintu tak terbukak.

keempat,semalam wa nak mandi tapi wa bukak seluar ganti dengan jeans instead of towel.ape jadah?

kelima,masa wa nak study semalam..wa nak slow kan volume laptop wa..tapi wa tekan satu butang.lagu terus senyap.tengok2 laptop wa dah off.apakah?

dah la..wa sendiri tak faham.apa yang dah berlaku.oh ye..masih ingat lagi janji wa nak letak gambar malam halloween dimana wa sempat menahan seekor hantu dan seekor syaitonnirrajim?
sebenarnya wa malu teramat nak publish pic neh..tapi apakan daya..wa tak nak mengamalkan prinsip "melayu mungkir janji".arrgghh..wa malu beb.wa tak reti nak publish gambar sendiri.mungkin beberapa hari lagi wa akan delete.

ok lah wa nak tidur.doakan wa untuk paper petang esok.

ini sebab nape wa tolak lamaran para gadis
lokasi:Queen St,Auckland,New Zealand.
oh ye gambar ni menimbulkan fitnah.kepala wa nampak seolah-olah sedang bertenggek diatas bahu si hantu.oh tidak!!mungkin teknik pencahayaan mahupun angle penggambaran yang merubah segalanya.wa tidak bernafsu ye dengan hantu itu.sekian.
tutup fitnah.

67 comments:

sayu=pilu said...

hehehe aku 1st gi weh

giler arhh siot ko leh tersenyum jumpa hantu wehkalo aku dah cabut lari lintang pukang...salut ko arh lumut.... heheheh

ber_u_wang said...

cepat nya ko sayu.. ilang idea aku nak komen

maiyah said...

sawan sempoi je tuh

rda said...

benci aku dengan sayu ni. cepat gila bertindak. hahah. weyy, gila lah kau. semua benda kau buat dah jadi tunggang terbalik. kenapa ni kenapa ni? banyak sangat membaca sampai tepu otak kau kot. haha.

and anyway, kau ni sweet jugak kan? hahahah.

told la hejauw said...

mcm tulah lumut.. ala tomey2.. hahahaha

keSENGALan teserlah.. said...

wakakakaa..
tergelak plus sengeh2 aku..
ekekekeek..
nmpk sgt orng disana tggi2 ye..
hehe..
=)

joegrimjow said...

gigi lumut puteh
hehe

░♥si lampu neon♥░ said...

aku terbayang kalau mulut aku lonjong mcm tuuu takutnyeeeeee

IkanMasin90(IM90) said...

comel doe ko

LORD ZARA 札拉 said...

eh Lumut, aku baru buat roti arinI~

ala, roti yg cam Mama Roti @ Papa Roti tu~ err, tapi aku akan buat popia gak utk ko~ kih3~


eh, kenapa aku citer pasal makanan ni?

nursarah said...

mut, b4 ko delete, aku minta izin cilok pic cumel ko nih..hehe..

lawak ar nugget berenang...sumpah wat aku gelak..kahkah!

gudluck paper tomorrow!

ween said...

lumut sayang intan payung ku, i lap u!

hehe. smile always ya :)

Aku Beskot™ said...

sayu ni xde kije ke??
hangin lak wa ni ha.haha..
byknye simptom² pelik!!
sila berjumpa polis secepat mungkin!!
gut lux..


buku nota:
SILA JGN FIKIR BUKAN²!!
wa cume nk tny soklan..
apekah yg setan pompuan tu buat??
sila jawab!!hakhaks..

p is an g said...

bila aku nak dapat komen first eh?

leh cakap gini tak;

"14th?"

haha.
aku nak cakap ni.
kiut kot kau.

jangan marah bebeh.
nanti aku peluk laju2.

wakakak.
kk.

macho2

green said...

tak kan maggie je..

Ries Lee said...

hepi halloween...

miNt said...

wey mutmut!!

syaitonnirajim tu cucuk ape?


ahahahaha;DD

avid gunner said...

lol kat no 2....hahahaha....berseri2 kulit nanti....

chotz said...

mut...aku penah kena simtom2 ni weh...
ni simtom2 nk berak sembelit...

baik pi jupe bomoh...maybe ko kena buatan orang ni..pi cari bomoh sembelit terhagat di NZ ye...

ikanriang said...

ke 21

Anonymous said...

mut,itu ke ko?
senyum slalooo..manis.

seroja jingga said...

mut kim salam kat setan tuh!
cun seh!

ikanriang said...

ok, cun.
kau da gemuk sikit aku rase.
hmmm. same cam aku aku rase.

ikanriang said...

ok, cun.
kau da gemuk sikit aku rase.
hmmm. same cam aku aku rase.

Koyuki said...

ini biasa ni..kite pon mcm ni jgk tau

sume jd tunggang terbalik..

malu sgt da jadi mcm ni..agak gile kan??

hehe..

-take care-

CinTa Lea IxoRa said...

hehe... siap terangkan psl pale yg bertenggek tu lg.. huhu...
tp simptom2 tu ade macam buat bnde len tp pale tgh pk bnde len je.. lumut pk ape ek...
gd luck for ur next paper ;)

si kosong said...

ish..seram jugak hantu sebelah tu...tp seram lagi bila cuba menarik pintu yang tertutup tp x bukak2..

oranglidi said...

.

mier@merr said...

adeh... mak aku da usha semacam pehal berlaku sindrom gelak tanpa henti kt aku...

ade2 je ko ni lumut.....



~sweet la ko..
~setan tu nga watpe?? haha...

uLat cOmeL said...

OMG so u're a girl huh!
hehehe..
i baru nak ajak u kapel tao.
tp if u r gurl pon ape salahnye.
;p

btw . u cute .

beautiful_rose said...

huhuhuh seperti hantu belaan kamu... =p hiks!

dude said...

kamu yang mana satu deh

al said...

salam..

"pertama,semalam wa goreng nugget.time wa nak makan,wa cari sos.tapi apa yang sawan nye wa pegi curah airmasak dari botol air atas meja wa ni.ntah macam mana wa boleh tersilap rembat botol.habis berenang-renang nugget wa..."

hehehee...kali pertama i masuk blog u, saya tergelak membaca entri u cik lumut..:)

sharamli said...

eh..ni tgh angau ke ap?

oranglidi said...

syafiqah namanya.

baik orangnya.

oranglidi said...

lumut yang 3 dari kiri tu.

Jalak lenteng said...

ohoo..khayalan ko pun boley tahan sampai letak ubat gg atas tapak tangan..aku pun dulu..

mase aku angkat takbiratul ihram..aku ingt aku tgh pakai kopiah..upenye aku tgh pakai helmet..

cantik gambar tuh..aku nampak cam syaitan tu mencucuk2 ngko ngn garpu die..sakit tak?atau geli?..agaga

rizputra7 said...

haha berani gak ko yer cik mut...siap bergambar ngan mahkluk2 tue....

inDah iNdrIana said...

oo.. neh la lumutnya..
comel..
name syafiqah ex..
agak2 umurnya brape..

mamai said...

hehehe setan pun teruja ambil gambar yer

chokio_nia said...

errr..ko tensen stadi kot..tu cmtu..if tensen stadi ah..aku harap ko tak tensen pasal dia lagi..

laila said...

tula bahaya melawat dorang tu
mcm2 ilmu dorang nak share

oranglidi said...

umurnya 20. tahun depan dah masuk tahun boleh megundi pilihanraya dah.

farah said...

aku rasa wajah hantu tu hot,
tp bila dia dah bukak topeng la.

rugi kau mut.

aku pantang betul ngan lelaki hot nie,
cair terus.

eyh,

ahhahaha.

Nabil Fizri said...

halo win!

kerjaseni said...

mind lost in confusion, in a mild state of delirium... most probably due to high intensity of brain activity and lack of important nutrient in the system (kalau dah asyik telan benda expired...). this cause lack of focus in normal daily routine as the body move in autopilot mode... agak2nya...

p.s. kesian tengok hantu jantan... tak dapat uniform lagi tu... confirm baru recruit level...

p.p.s. all the best in your paper... Insya Allah.

arque said...

hahaha.ape daa kau mut.baik kasi aku je nugget tu.
gambar itu okayy.satu aku tak paham.
banyak2 tempat asal satan tu cucuk tang situ.wakaka.peace. ;P

Sharif John said...

Slalu gak jd sawan mcm tu... xpe sis.... ada benda best nk jadi tu....

** SiZuKa ChAn ** said...

kamooo sgt cumil..
suke2..
^_^

Bulan Di Langit Osaka Biru said...

jgn makan megi expired dah bahaya

OH sikeciq! said...

hihihih comel la.


er tu baru setan buatan, kalo betoi,wallahuaklam


:)

Lifesaver said...

meggi expired buat murtabak meggi pon sodap!

eLianEz said...

nugget berenang tu paling tak b0leh blah..sangat lawak okeh..eh tp, cik lumut jgn selalu amalkan camtu di rumah ye..bahaye ^_^

Razman said...

semalam wa nak mandi tapi wa bukak seluar ganti dengan jeans instead of towel.ape jadah?

ko saje nak undang kontroversi lucahan kan?

Razman said...

siot ko lumut..menyerang aku semalam..mentang2 tenet umah aku putus sbb hujan..ko jgn igt aku penyabar lak...smlm sbb xtaw je..ni tgh cr point nak balas..haha

Razman said...

lama aku tatap..aku kaji..skrg aku dpt point penjahanaman..ko PENDEK!!! bukan ilusi cahaya ke ape pnca mcm ko sandar kat bahu..tp sbb ko PENDEK!!haha..puas hati aku...

Att Ashburn said...

hey lumut..stil kt sini eh.hehe..
ketinggalan zaman btol aku ni..
well, glad you're back..
pape pun, nk smbg bace blog u jp hehe

pakcik kordi said...

ele..tk tkut ah hantu tersebut.gabrielle lagi menakutkan dr hantu hantu itu.ermm..

apsal dgn lu ni incik lumut?apa sudah jadi?tidak keruan benar gayanya?adakah ekau sudah ingin bernikah>?sampai begitu sekali jadinya?

lumut said...

to SAYU,
hahaha..aku kan macho..x puas ati?=p

to BER_UWANG,
ala..pakcik xkan ade sayu tros berdebar2?hehe

to RDA,
haha..ramai org nk menjejaki sayu nampak.aku pon xtau nape beb..sweet tuh x betul.kelat yg terbaik.hehe

to MAIYAH,
masih diperingkat awal mungkin..hee

to KESENGALAN,
haha..sile gelak.em org sane tgk lah.tp maori lg besar2.

lumut said...

to TOLD LA HEJAUW,
mcm aper?haha..hntu tu mmg comel.

to JOE,
gigi?ko tipu kan..bukan ko nmpak sgt pon.hehe

to SILAMPUNEON,
jgn bayangkan.

to AZZALIENA,
sape?kau ke comel?a'ah kau mmg comel.

to ZARA,
nak popia..roti pon buleh jugak kot..hehe

to NURSARAH87,
hahaha..ko nak cilok wat per?nak carikkan calon utk aku ker?wah2~~thanx doakan aku.

to BESKOT,
ah beskot..itu gak yg lu pandang kan?mls nak jwb.haha

to WEEN,
adeh..jgn main lap2..berdegup kencang jntung ku.haha

lumut said...

to PISEY,
haha.xpe beb..same je aku treat 1st ke x...hehe..sape kiut?ko?ko mmg kiut pon..haha

to RIES,
hepi2 ries..

to GREEN,
ckupla magi je..nk wt cmne.

to MINT,
haha..oi ko lucah!haha

to CHOTZ,
mane plak aku nak carik bomoh sini ha..maori ade.kang tkot aku lak yg disantaunye.

to AVID,
hahaha..berseri ek?leh dpt jodoh cpt ker cmtuh?haha

to ANONYMOUS,
senyum2...=)

to IKAN RIANG,
benci ko.tp aku mmg da gmok pon.cilaka.

to CINTA,
hahaha..mesti2..nnt kene tangkap basah susah woo..hee

to KOYUKI,
hahaa..ko dah biase..aku x biase.=p

to SI KOSONG,
hahaha....memerli nampak bro.hee.lu jgn sedih2..

lumut said...

to MIER@MERR,
hahaha...mak ko nak join skali tuh..sape sweet?ko ker?ko mmg sweet pon.setan tuh ngah cedok megi.haha

to ORANGLIDI,
lu ok x????huhu..jgn serabut2 kay..wa ok je beb.chill..

to ULAT,
hahahaa..ko igt aku jejaka kacak ker?hee.sape cute?u?u mmg cute pon..

to BEAUTIFUL_ROSE,
haha..aku mmg byk antu weh.kahkah

to DUDE,
sile teke ikut naluri.hehe

to AL,
salam.suke tgk kamu gelak AL.

to SHARAMLI,
hoho..angau ape plak..adeh.

to JALAK,
hahaa...ko neh lg parah...kene cucuk?maner2??haha..itu gak ko pandang kan.

to RIZPUTRA7,
hee..kate gagah..mestila berani.=p

to INDAH,
haha...lumut yg maner?kahkah...umut?hmm..adela 11 setgh..

to MAMAI,
sebab nak amik gambar ngan lumut lah die jd cmtuh.haha

lumut said...

to CHOKIO,
hmm..mybe..ntahla..

to NOORLAILA,
haha..ilmu merbahaye utk awey mude.kahkah.

to ORANGLIDI lagi,
beb..rajen lu promote wa..hee..

to FARAH,
mane kau tau hot??haha..ko ni cpt beno nak cair.tgk aku macho je an.haha

to NABIL,
halo beb!

to KERJASENI,
thanx dude!!=)...hantu jantan kene upgrade nnt.

to ARQUE,
hahaha..makan jela nugget aku tuh..ah kau usha mende lain.hampeh.

to SHARIF,
slalu???mengape leh jd cmtuh..hee..ade mende best?hmmm..hope so.

to SIZUKA,
sape sgt cumel?kamu ke..kamu mmg cumil..hee..bgus da hepi.=)

to BULANITU AKU,
ok aku elakkan.hee.tq.

to EMMA,
haha...setan betul bukan dah byk ker?

Hayatito said...

weh
asal banyak sangat entry ko aku miss?
pelan2 r. =p

tak sabo nak jumpa ko..
lagi sebulan jek lg..
hehe

lumut said...

to HAYATITO,
bukan sebulan..beberapa minggu je lagi kay!!!hehe.ala..aku tensen aku update la..haha

lumut said...

to LIFESAVER,
haha..sedap2..tlg buatkan..=p

to ELIANEZ,
hahaha..sedap jugak nugget berenang taw..=p

to RAZMAN,
aku mals nak layan razman kopak neh.malas!!!!!!!!!!!!nnt die naik myk.hahaah..sume org jgn layan die..jgn2..lalalalal

to ATT,
hee..yup..stil here..rumahku ..mane leh lari...sile bace..=)

to PAKCIK KORDI,
hahha..tp byk lagi yg tkut..tp tkut nk dekat ngan diorg..menikah jadahnye pakcik.................adeh.

sayu=pilu said...

weh mut...lama bebeno nunggu kemunculan ko weh...ahahah chil up...

jgn lupa tulip aku weh...kang aku rengek kat ko sepanjang ko kat malaysia nih...wakakakaakkak