Saturday, November 14, 2009

nenek tu jate ko tino?PENDEDAHAN.



sebelu apa-apa.wa dah habis exam.wa tak layan parti buih.wa layan fadilah kamsah je beb.lepas exam aku pergi beli strawberry.omputeh beb!!banggo orang kampung den..pe jadah nak bangga.tak best ah makan strawberry.tak "trill" sebab tak berbau.aku lagi suka durian.bila makan challenging beb.nak kentot pon segan-segan je...selekeh.

layanan mesra aku berikan,sehingga wujud gigitan cinta.aww.
ok dah.serious sekarang,


bak kata peribahasa melayu "sudah terang lagi bersuluh,bila gelap teraba-raba".ha suke la tuh kan bila sebut raba-raba.kali ni aku tak nak kata razman gay lagi.walaupun aku tau dia pijak aku sehingga lumut.eh lumat dengan menyebarkan manifesto nye bahawa aku seorang "bapok".kuang aja lu razman..tak apa wa mesti bertindak kacak.dan persoalan di dewan negara baru-baru ini,"nenek tu jate ko tino"??ada negeri nenek itu lelaki dan ada pula nenek itu gadis.awwwww..tergedik sudeh.meluat..terluka hati mak nyah.korang kata mak bapok.lagi satu,di entry yang lepas..aku bukan menghina golongan yang lembut.tidak sama sekali.seperti mana anda kata aku tidak memahami naluri dalaman anda,begitu juga anda tak faham maksud yang saya ingin sampaikan.terima kasih kerana anda menyinggah dan meletakkan komen.peace no war.that's more cool dude.chill.

tapi ape kejadahnye aku nak chill,apabila manifesto razman itu berjaya menimbulkan syak wasangka lagi.haram jadah,identiti aku disimpang siurkan lagi.namun tidak mengapa,mendedahkan identiti sendiri sudah menjadi rutin sebulan sekali.wallah!!

bermulanya kesah "nenek jate ko tino"...

hati aku tak terguris pon..tak terguris.tak kesah.aku memang kacak dan gagah pon.kalah jehan kaya kan.malik nor pon nangis tengok aku,bezanya aku tak pakai spenda macam die je.erk.lucah..baik stop.

1
.
.
2
.
.
3

al-kisah nenek aku dulu seorang yang ceria,gah perkasa bak badang.nenek juga seorang wanita yang sangat dimenyampahkan oleh masyarakat sekeliling.nenek bersuka ria.nenek kata nenek ada cinta dari kekasih nenek.nenek bahagia katanya...

ketika gambar ditangkap,nenek berada disebelah insan yang pernah mencuri hati nenek bertahun-tahun lamanya.
oh kenangan~~
(2007)

[gambar expired berkulat da]

korang jangan percaya.nenek menggunakan kaedah photoshop.nenek hanyalah seorang yang "indah khabar dari rupa".kalau tak ada lah photoshop dalam dunia ni..pasti nenek tak lain tak bukan lebih kurang seperti tengkorak penyu.pengajaran,jangan mudah terpedaya..mahupun jatuh hati pada gamba mahupun sawan babi dengan senyuman seseorang.itu semua gambar.realiti???nenek memiliki jerawat yang melimpah ruah dan parut dibibir tanda kemalangan yang berlaku pada 26 november 2007.entry disini.

lumrah hidup dan lumrah bercinta,(ewah),ku sangka panas hingga kepetang,rupanya hujan ditengah hari...apa yang mampu nenek ungkapkan pada entry kali ini..."tiada jodoh".cinta disemai diladang selama 7 tahun,mati layu dipijak gajah afrika selatan...nenek kecundang.ah korang jangan nak suh cerita lebih-lebih..dah banyak aku ulas kat entry lepas.

siapalah aku,"aku ini hanya anak singkong!"-sudirman.
[gambar expired berkulat da]
hari demi hari berubah sekelip mata.jatuh,meroyan tapi bukan mengandung.erk.nenek memujuk hati lalu dipaksa diri menjadi badang seperti yang diidamkan sejak usia 5 tahun itu,dan kini bukan setakat badang..."hulk" pon nenek dah try...

usaha gigih nenek.ala-ala anak tarzan.all the best nenek.
jangan buang kenangan 7 tahun itu,tapi pujuk hati nenek.

hari-hari nenek minta pada yang Maha Memberi,Maha Mengetahui..siapa lagi kalau bukan kekasih nenek dan kekasih cucu semua.keluarga,sahabat-sahabat nenek,sahabat blogger,semua bagi nenek minum muntah badang.dan nenek pujuk hati lagi dan lagi..nenek bersahabat dengan airmata dan semangat...terima kasih semua.

nenek layan perasaan sambil ditemani penjiwang negara.
nenek cedok muntah badang mungkin.
nenek memang gagah.muscle terserlah.seperti "Mr.muscle".

[gambar expired berkulat da]
jelajah setiap pelosok cari semangat badang..
pandang atas boleh,bukan pandang belakang...jangan.

[gambar expired berkulat da]

langkah demi langkah nenek daki,nenek buang perkataan "nenek cuba bangun" kepada..."nenek mesti bangun".berada pada tahap ini,ketika berjauhan dengan segalanya..amat menduga.tapi nenek berpegang pada "ini bahagian nenek,nenek kene settlekan,ramai lagi yang lagi merana".

nenek makin mampu tersenyum.
tapi ada juga kecundang dek dihentam kenangan lalu.
[gambar expired berkulat da]

mereka hiburkan nenek...
permainan tradisi nenek
-tembak kentut sampai pecah-
saat demi saat,jam berlalu pergi,hari berganti,bulan demi bulan ditinggalkan.akhirnya..nenek tubuhkan "badang fan club".dan kini nenek sedang menanti tahun 2009 meninggalkan nenek.nenek tak sabar untuk melangkah pergi meninggalkan tahun sejarah ini.argghh..jadah ape nenek touching lelebih ni......bukan ni yang nenek nak sampaikan sebenarnye.

-badang fan club ker?macam ikan bilis je memasing-

dan persoalannya...................
NENEK TU JATE KO TINO??
berani tak nak jawab??

"hati kita milik kita,bawalah hati itu dan pergilah dari situ,
kau akan kuat,aku tahu.kutiplah kekuatan itu,
dan bangun...."

sekian.

tuhan,aku juga ingin bahagia..
[gambar expired berkulat da]
  • malaysia,nantikan kepulangan ku dengan muntah si badang.
  • akan berangkat ke melbourne pada 19 nov 09.
  • akan tiba di malaysia jam 6.30 pagi bersamaan 24 nov 09.
  • SEBENARNYA,wa nak join contest dekat blog bulan itu aku.wa join beb!!!!!dan semua gambar bukan dari camera wa.wa tak ada rupa,apakan pula harta.....

53 comments:

oranglidi said...

dari tadi wa tunggu. hahhaa! nenek nenek si bongkok tiga, jalan2 cari cucu. jumpa2 putera raja. haha.

oranglidi said...

first

Bulan Di Langit Osaka Biru said...

cik lumut.. terima ksih sebab join contets ni.. hehehehe.. aku ambik pic cik lumut yang dua & yang last.. susah mau pilih sebab pic cik lumut semua cun2

oranglidi said...

nenek dalam blog wa tu lu ke lumut?

oranglidi said...

wa stuju benor dgn cik bulan. yg sekend dgn last tu paling hensem.

told la hejauw said...

haha..jerawat melimpah ruah...
lawak la ko...

ak pon same...hahha

joegrimjow said...

patut la banyak tetibe je gambar
aha
suke2
terutama yg banyak kawan2 tuu
oohhh

~hAti bErgEL0jaK!~ said...

ahaha.
konpem la ko jate.
ahaha.xlah.tino ar.nenek kene kuat iye!peace.huhuhu.:)

chah~ said...

hahaha.. cun laa nenek.. cite ni cun. ku suke. hahaha.. aku x pnah lg men tembak kentut smpai pecah.. hahahha. ajar weh..

enuLwanie said...

soh soh nenek ni tino!
kalu kat klate, kito boleh jugok panggil dio, mek.

kalu cik lumut, soh soh napok mace bapok jah!

cik lumut faham tak?
kalau tak faham, tanya la sape2 org kelantan.
hahahahaha

salam singgah dan beromen.
upsss mengomen...
maaf kalau terkasar.

nursarah said...

ceh, kontez ghupenyer..

suka gmbo2 semuanya..

best nyer da bis exam!

selamat pulang ke malaysia!

i'msosupernotcool said...

i dont read it..
just enjoy lookin at ur pic...

haha...
contest??

.:puRpLE butTerFLy:. said...

slmat pulang ke malaysiA lumut..
btw,, nice picx u hve..
hehe~

violetless said...

punya la cantik gmbaa....

1st time komen..slama ni tak brani komen..

cayok2..lupakan kenangan lepas..huhuhu..

samat kembali ye..

Razman said...

haha...AKHIRNYA..ko dah jadi perempuan tulen dgn letak gambar banyak2..so aku tak panggil ko bapok dah..ko tak payahlah hingga tambah unsur gedik agar nampak lebih perempuan.. cantik la u sayang...=P

oranglidi said...

razman dah membuktikan akhirnya skandal dengan lumut. hehe.

man, bile nak pinang?

mamai said...

bestnyer....pakcik nak belajar semula la

avid gunner said...

daripada gaya mengayak kayak tu gua dah tau dah....first time la tu...takpun mmg x gheti....

alvin takda umah harga 8juta said...

nenek...nak ngurat ley...wakakakaka...nenek sungguh cohmel....pic tu sungguh cantik lor~~~nenek pasti muley menang motor...

lumut said...

to ORANGLIDI,
haha..tahniah OL!!!akhirnya..kau kembali bertakhta..haha...thanx ckp wa hensem.hensem dan gagah kan??haha.itu nenek wa.

to BULAN ITU AKU,
hee..thanx..saje je nak anta.xdek keje.padehal x lawa pon gmba.gmba kamu kat blog gempak gler.

to TOLD LA HEJAUW,
aku je.ko xleh tiru lah!!!

to JOE,
gamba tuh mmg lawa..hee.suke jge!

to HATI BERGELOJAK,
jate kacak la ni??=p

to ENULWANIE,
haha..dok pahe ah.haha..beromen??kau ngan aku?erk..~~

to CHAH,
nak aku ajar teknik nak tembak kentut?hehe

piNky LuCiA said...

waa... banyak nya gambar..........

adoi.. adakah ini lumut yang sebenarnya????

confuse..

lumut said...

to NURSARAH87,
haha..saje je.da abes exam kan.selamat balik utk diri sndri!!doakan aku slamt.

to IMSOSUPERNOTCOOL,
yup..best pix contest..
ala penat je taip x bace.=(

to PURPLE,
hehe..maseh2..slamat2...=)

to VIOLETLESS,
adeh,nape lak x brani.bukan nye ade ikan paus cik adik manis.hehe

to RAZMAN,
ehem3...sudha terbukti.aku nak buat muke bangga neh.syg??????hakkkkk pttuuiihhh...x hingin!

to ORANGLIDI,
tak hingin ngan razman.katakan tak nak!!haha

lumut said...

to MAMAI,
meh pakcik,,gantikan saye.erk,

to AVID,
eh ape palk..bukan2..itu sedang merapati ke tebing la..teknik sculling kalau x silap aku...sori kalau silap .hee

to PINKY LUCIA,
erkk..cntik2.pemandagan kan?hee..nape plak?ape yg kompis..x terjwb ke soalan..xplen sikit misss!!!!!!!


to ALVIN,
thanx..pic mmg cntik...jgn jd buta ngurat aku yg jerawat melimpah ruah.ke ko x bace ape aku tulis.isk.

mier@merr said...

aku dah agakkkkk...
hahaha...
ni msti kontez..
sbb pic2 cun n unik belaka..


ok..
trus mgalah..
gmbr ko lbey cunnnn wahai nenek...hihi

YobSumo said...

nenek, wa tak sangka gambo lu sungguh feminin di sebalik bahsa mu yang mengilurukan hatiku yang mulus ini.

sakarang baru wa betui betui yakin, nenek ni betino. terima kasih nek.

nek wa teringin nak masuk kelab badang tu, ada syarat ka, perot wa dah macam badang. cukup ka?

piNky LuCiA said...

sbb sebelum ni tak pernah3 publish banyak sangat gambar.. aku jadi confuse..

sebb ko memang cute.. haha

CinTa Lea IxoRa said...

nenek....?? hahahaha.. teringat entry lea... lumut dh jd nenek... kihkih..
dasat smpi sebulan skali kena reveal jantina..huhuhuhu...
pe2 pon chill up babe...

.:puRpLE butTerFLy:. said...

slmat pulang ke malaysiA lumut..
btw,, nice picx u hve..
hehe~

lea said...

owg inilah pendedahan yg nak gtaw td ye...

hehe..

btw..sweet gambar2 tue

maiyah said...

kalo mkn mntah badang bleh jaln tak :D

Aku Beskot™ said...

lu nmpk muda la nek..
kasi la sket pe"muda"..
haha..
ces!!masok kontes upenye..

chokio_nia said...

ko join kontes penye..aku ingat ko nak kasi bukti kat org salah pk jantina ko...gud luck weh..

pasni sape konpius jantina ko agi, panggil aku skali kalo ko nak lempang die..haha

cik CumeY said...

aku suke picture last..hak hak..

beautiful_rose said...

selamat pulang ke malysiaaaaaaa =)

Kapten said...

aku pun suka yg last

arryani said...

Lumut...

gsmbor mana yg BULAN pilih tadi??

Aku tak pasan la..

yg gambor stoberi tu ke??aaagagaga

Ko kiut la LUMUT..(ikhlas dr hati...-sambil terpikir nk makan jemput2 petang ni...)

Padan la si Jalak tu sanggup tunggu ko be taun...(aku baca kontest kt N3 dia...aagagagaga)

Solehah said...

welcome home cik lumut..

ikanriang said...

nape gi melbourne dulu!

jeles ni!

mUTe said...

Aku suke yang First!! lapar nih... haha

adaNiff said...

comey kamu nenek. :p

yoro okino said...

sah tino..
nenek cunn wooo
@_@

triple x malaya said...

girl rupe nyer...ape2 pun lu tetap insan yg bergelar manusia..

rda said...

yang last tu meletop okayy. hahha.

hannamaruku said...

"hati kita milik kita,bawalah hati itu dan pergilah dari situ,
kau akan kuat,aku tahu.kutiplah kekuatan itu,
dan bangun...."

weh sumpah suka gila ayat ni. macam bagi nasihat kat aku jugak? situation kau macam aku pnye je? tsk. weh asal aku sebak plak ttibe bace entry kau yg ni? :'((
i know how it feels babe.


ee.geli plak ttbe jiwang? haha. 1st tym aku bace blog kau, mmg aku igt kau lelaki. maybe sbb wrting kau mcm lelaki sket. aku seyes baru tau kau perempuan pas bace contest razman.

keep on blogging babe.
:)

.rafiq. said...

cis lumut ade skandal ngan razman rupanya. nampaknya aku telah dilupakan. aku akan pergi membawa diri.

haha.

oranglidi said...

anak singkong bukan lagu indonesia?

~hAti bErgEL0jaK!~ said...

no lah.tino cun-melecun.ahahaha.
ke nak gak title kacak.oke .tino kacak n gagah ahhh.ahahah

DilOt said...

nenek kamu ensem dan cun ar....

jen - jen punye cite said...

1st komen..hahaha..lawak je..

er...

ko gile!wek2

:: hayati :: said...

lumut...beshny starwberi...cicah ngn gula sedap...

sedey kisah nenek yer..huhuhu...sian kt nenek...

xp2 insyaAllah nenekku kwin dgn ank raja...aminn...

Jalak lenteng said...

gambar yang paling bawah tu dah mcm kumpulan nasyid moden jek aku nengok..hahaha..ape yang aku tengah imagine sekarang..

hahahhaa..gelak tibe2...

hans said...

nenek tu orang yg tua atau yg ada cucu = kamus dewan bahasa hans edisi rabu

Lifesaver said...

aku mcm kenal je tmpt tu...uitm shah alam kah?