Sunday, November 8, 2009

DUREX for safety.

pesanan dari penulis:entry ni dah lama dalam draft.patotnya aku publish sejurus lepas entry yang ini.ape pon..layan je la cerita dimana saat pertama dan mulanya langkah otak aku diterokai dengan makhluk bernama DUREX.sekadar berkongsi pengalaman,tiada kaitan dengan mana-mana pihak.
***************
wah..wah.. korang..rancak betul dok tanya wa durex tu nate gapo kan..lempang kang..tapi bagi sesiapa yang tak tau tuh,silalah tanya makcik google.tak de kerjala plak wa nak buat huraian kat sini....nanti jabatan agama terjah pulak wa sebab diorang tau wa ni single lagi..tak patot bawak masuk "nate" tu kat sini.jadi wa malas nak explain.jangan nak ngade-ngade.

ok nak cerita sikit macam mana wa boleh tau DUREX ni jadah apa.time tu dekat sekolah lagi.tak silap wa..dalam tingkatan 3 masa tu.biasalah ujung-unjung taon tiap sekolah mesti adalah kan majalah sekolah.lepas tu bagi pelajar form 5 tu,ada lah ruang untuk mereka nyatakan maklumat diri,nama,alamat,moto..dah macam wasiat lah lebih kurang.jadi,nak ringkaskan story wa ni,wa potong la part yang agak-agak tak penting.so,time tu wa ni otak suci lagi mana tau jadah apa tu durex.so member wa ni pergi lah selak-selak majalah sekolah ni...lepas tu dia dok gelak-gelak....

[kaler putih dialog wa.merah member wa.]

"pesal ko gelak-gelak ni weh?"

"ni ha..ada senior punya moto durex for safety".
wa dengar member wa cakap moto tu..tak ada pulak hati wa terasa macam digeletek.senyum pon tak.so wa pelik la ape yang lawak sangat.

"ha?bak sini aku tengok...."

diorang dok sambung gelak-gelak.padahal wa time tuh tak tahu pon nate gapo durex neh.bunyi macam smart je.serious wa tak tau.tapi sebab sume orang gelak-gelak sambil cakap "bengong tulis moto camni"..wa pon ikut je la gelak-gelak...tanda wa faham perbincangan yang sedang diutarakan.

tapi balik sekolah wa tak puas ati.sebab wa rasa tak ada benda yang lawak pon pasal moto tu.lalu wa pon pergilah menggunakan teknologi dan menerjah makcik google..haha.hasilnya wa malas nak cerita.lu orang sebenarnya dah tau "nate" gapo tuh..tapi saje je kan nak buat-buat suci.lempang kang.

ha lu orang pulak time bile kenal nate durex neh??behave okay,pandai-pandailah jaga diri...ok maaf.aku bukan pendakwah..nanti ada pula yang pandang sinis lalu berkata.."lumut pergi cermin diri".hmmm...baiklah.

50 comments:

hisham said...

lumut...aku dh post dh en3 contest tue...

kEy said...

eh,aku xtau la DUREX tu ape.
suci lagi otak ku ini!
;P
memang bengong moto die!
hahahaa!


p/s: lumut, pasal kontest tu key dah ade letak slogan la, tapi slogan yang tak secare direct n tak menjawab soalan...ekekeek, cube tgk balik ek...hehe~ ;P

izwan7 said...

new here.
durex pun kadang2 tak safety sbb boleh bocor.

~ miErA ~ said...

hahahahha...

Kapten said...

no 5 jugakk.. aku nak 3

.:puRpLE butTerFLy:. said...

hahaha~

Kapten said...

aku lg lambat dr ko... haha

masa tingkatan 6 kami jumpa tepi jalan... kekeke

p/s: tetiba ko berbahasa kelantan napa?

rda said...

durex tu apa? macam minyak pelincir je. wakaka.

maiyah said...

menate gapo durex tu.. :D

mier@merr said...

hahaha.... mmbe aku penah igt durex tu chewing gum...mungukzz...

hisham said...

lumut...aku dh amend en3 tu..mase naip xdi auto saved tu ngaco aku je,,..tu yg nk jantan dpt pokok buah tue...

laila said...

lupa dah bila kenal nate tu
tapi mcm pengetahuan am pulak
haha

miNt said...

ak salu dgr mber2 sebut.
tp ak wat dono je.

patu ak salu bli barang kt supermarket.
1st time ak usha2.
oh ni ke durex..

hahaha.;DD

konon!

sebenarnya dalam hati ak kate,
"haish ape dorg juai gambar tak snonoh ni kt cashier.."

;DD

chokio_nia said...

aku br tau ko ckp ne..haha..okeh tpu..tak hengat la ble..tapi sempoi ah senior ko..haha

zul efron said...

tp mmg safe kn??

ber_u_wang said...

uh uh pak cik lum pernah beli.. kuih tu..ye ke kuih ?

ween said...

aku tau lepas baca blogohol kut. HAHA. habis tercemar otak aku ni. heh

Penumpang dunia said...

lumut, adakah tuan hamba ini seorang wanita?

faizal said...

mmbe wa gna nate nie bwat gnti belon birthday...

cik CumeY said...

okay..aku lambat tau wei..waktu umor 18 nak masok sembilan belas...hahahaha

giler ko xpert lagik dari ak nie..muahahahahah

cik CumeY said...

lumut.. yang gathering tuh aku cam lepas lah plak mut..sebab tido saner..aku ader gathering lagik 20 ari bulan tuh...mmm..cam tak dapat jerk lah...aku beli t-shirt jerk lah..hahahaha

cik CumeY said...

alamk..typing error..*cam x lepas *

Koyuki said...

ermm

gathering

contest

semua tak bley join

apeeeeeeeeeeee niiiiiiiiiiii?????


((berlalu dgn muka sedih))

papai~

Lifesaver said...

aku kenal ketika waktu kawin...aku ingat durex tu brand pinggan mangkuk..hahaha

mamai said...

pakcik kenal durex masa pacik zaman pakcik menoreh getah lagi

ahchOng's said...

aku pn kenal time p melastik biawak dlm utan..terjumpaa seketol permainan bernama durex..
dan kami dgn riang ria amik pastu wat belon air..
ngee~~

caluk@cencaluk said...

jgn simpan dlm wallet nanti bocor kih2

** SiZuKa ChAn ** said...

sizuka pon time form 3...
time blajo science...

pas blajo tu...
baru tingat time kecik2 dlu...
suke beno yg mende alah dlm kotak..
pastu bukak2 de mainan...
ala2 tora,JJ,deng dang..
pas2,de 1 ari tu..
g le supermarket..
nmpk mende alah tu..
igtkan mainan..
pas2..ngn slumber je ckp kat ayah..
ayah nk tu...kat cashier lak tu...
ayah ckp...tu xleh...
sizuka dok ngs2 nk..
last ayah ckp..xleh...xhalal..
baru senyap..
pas blajo sc tu..bru pasan mende yg ayah xks tu sbnr nye durex..
huahahhahahaha

joegrimjow said...

pencemaran bahasa kelantan
ishh

pakcik kordi said...

durex?baru kejap tdi pakcik kordi gugel..br tau apakah makhluk halus bernama durex tersebut.rupanya beliau tu adalah sejenis makhluk bergetah.pemikiran pakcik kordi yang suci telah tercemar hari ini.nah!!!dush!!!!(pura2 suci sangat)ntah apE2 la ai!!!yiihaarrr!!!

Razman said...

wktu g genting nnti nk kne bwk durex x lumut?

Solehah said...

btl la tu untu kkeselamatan..peace..

green said...

haha..ak ade senior org panggil durex..

lumut said...

to HISHAM,
ok accepted bro!

to KEY,
moto tanda da akil baligh mungkin?ok aku dah approved!

to IZWAN7,
eh sini xde istilah new.hee..abis la klo bocor.

to MIERA.
gelak lg beb.

to FATT,
ko jmpe tepi jalan then cmne ko leh tau?hehe..

to RDA,
ha btul la tuh.pndai ko.minyak pelincir ye...

to PURPLE BUTTERFLY,
sile gelak lg.

to MIER@MERR,
ah ko bg je die kunyah.senaman mulut.

to MAIYAH,
ohh ade rupe cipanzi mungkin.hehe..

lumut said...

to HISYAM lagi..
erk no hal beb.

to NOORLAILA,
memang pengetahuan am pon.pandai2 la jge diri yg slebihnye.

to MINT,
hahaha...bende tuh sbenarnye keprluan org da kwen kalau fikir scr matang.tp jgn slh gune bg mreka yg lom menikah la.

to CHOKIO,
eleh ye la kau.mmg sempoi kot.

to DZUl,
entah pernah try?

to BER_UWANG,
xpayah beli..kuih lapis ker?

to WEEN,
isk kau..xpe bangga blogohol nnt.haha

to GNELA,
alamak..nape tnye lg ni?perlukah ku reveal lg?hehe


to SEKUT TAWAR,
ah bodoh member mu.

to CIK CUMEY,
hahahaha...bagus la ko lmbat tau.bukan gune untuk mask pon mende alah neh.gath ape 20 aribulan???wah busy ko ek.

lumut said...

to KOYUKI,
ala..pesal ko xleh join lak??lame lg open contest tuh beb.

to LIFESAVER,
haha..bagus.byklah pinggan sis oi..haha

to MAMAI,
hahah..mende tuh pon dr getah bukan?

to ANCHONG,
aku pon suke main belon air.

to CALUK,
ko simpan dalam wallet ke caluk?ceh

to SIZUKA,
hahaha..lawak gle kmu..sakit prit tegelak..x halal ye dik..kene samak nnt..haha

to JOE,
alamak..joe marah..sori beb.

to pAKCIK KORDI,
ah pakcik kordi bleh blah ye..lempang nak??makhluk halus ker??ntah.

to RAZMAN,
bawaklah boleh buat BBQ skali dgn mende tuh kan?

to SOLEHAH,
oo yeah~~slamat2...peace no war.haha

to GREEN,
smart tuh name die..cool..erk.

johan adam said...

kalo sorang perogol tegur aku suruh p smayang,aku ikot beb. xkesah sape yg bkata2,bg teguran tu... yg pnting,apa yg dia katakan. right?

Kapten said...

member bukak pastu dia cakap durex...

kami pun selidik dengan mendalam bagi mempelajari apa yg tak diajar disekolah... pendidikan seks tu

wakakaka

Koyuki said...

Bkn tanak join

gath tu cam best

tp bz la sgt2 skrg ni

contest tu plak, kalau yuki join habes sume menanges orang lain

hahah~gelak riak

gulp!!

CinTa Lea IxoRa said...

tahu time degree bile dok rumah sewa and selalu g 7E.. dekat je ngan kaunter tu...ade kt situ.. spe xth g la tgk dkt2 ngn kaunter 7E..hehehe...

alvin takda umah harga 8juta said...

aku pernah jumpa durex berterabur kat umah kosong kat blakang masjid tempat aku...sampai skunk aku tatau apa itu durex sbb otak aku sungguh suci...huhuhuhuhu...

notso_violet : seindah bunga seri pagi said...

dapat tau masa form 4 kot. cikgu tusyen kimia ajar pasal polimer. Pastu die tunjukkan antara contoh elastomer dan jenama2 nya, antaranya durex tu lah. Jadi cikgu lah yang mengajor. Cikgu laki cina tuh memang lusyah2 sket uhuhu. Tercemar otak2 kami yang masih suci ketika itu.

i'msosupernotcool said...

safety first aite?...
dosa second...
nahh..

lumut said...

to JOHN ADAM,
yup betul...tp manusia mmg suke meberontak.ntahlh.

to FATT,
hahaha...expert dah tu member kau kan ah fatt....ape bentuk kajian yg kornag buat?isk.

to KOYUKI,
haha..kau sungguh confident ye yuki..masuk beb.

to CINTA,
hehe..7e mmg tmpatnye si durex berkumpul.

to ALVIN,
wah tahniah kau suci!terharu aku.

to NOTSO_VIOLET,
hehe..xpe..itukan juge 1 pembelajaran.meluaskan pemikiran.ewah.

to i'MSOSUPERNOTCOOL,
dosa tanggung sendiri.

nursarah said...

muahaha..ada plak kes entry terlambat post simpan dalam draft lama2..

dan ada gak org ber motto cenggitu..

lawak ar..

beautiful_rose said...

haiiyyoo...x sure la tau mse umo bape.tp pe y pasti slalu rse pelek bile nampk kat kaunter slalu di jual dgn meriahnye pelbagai aneka.mulenye wt x tau jerk...smpi la de 1 hr mber dok citer2 durex jual kt kaunter.pelek gak apakah itu? bile di amati dgn teliti,terdpt gmbr pelek di situ..make baru lah hambe paham objerk apekah durex itu =p

hahahah gile sawan2......

cik ct said...

hahaha..aku gathering ngan dak2 skolah lah mut...dah komfirm dlo lak ngan derang..gathering kat kenduri kawen..cesss...soo kena g gak ah..dah ah dekat bklg umah jerk..

tapi aku nak g genting gak nie..cam ner nie???waaaaaaaaaaaaaaaaa..

lumut said...

to NURSARAH87,
haha..kasi peram dlu..=p

to BEAUTIFUL_ROSE,
perghh..siap teliti dekat kaunter ye kamu....hebat2.haha

to CIK CT,
ah jom je pg..tp kalau da jnji..kenela tepati ye cik adik manis..

~hAti bErgEL0jaK!~ said...

hahaha.
aku baru tahu ape itu durex.
terima kaseh kerane memberitau;p

lumut said...

to HATI BERGELOJAK,
oh tahniah kamu dah tau..bagus gak entry aku neh.haha